Anul acesta (2013) pare să nu fie unul norocos pentru cei care așteaptă nerăbdători următoarea actualizare de PageRank de la Google. După cum bine știți, ultimul update de PageRank a avut loc în februarie; era așteptat încă unul prin iunie, conform tiparului de patru pe an, tipar respectat în linii mari de Google. Dar iată că suntem la sfârșitul lui octombrie și PageRank-ul a rămas neschimbat, cu excepția unor site-uri care au fost penalizate de noii algoritmi Google Panda și Penguin.
Este în regulă, Google a mai sărit peste anumite update-uri de-a lungul timpului, îl așteptăm pe cel din toamnă, vor spune unii. Regret să vă aduc vești proaste dar se pare că șansele ca PageRank-ul să se updateze înainte de 2014 sunt minime. Pe ce mă bazez? Pe o discuție de la începutul lunii, de pe Twitter, în care cineva îl întreabă pe Matt Cutts (șeful departamentului anti-spam de la Google și cel pe care-l vedeți de obicei dând sfaturi webmasterilor în videoclipuri) dacă va avea loc un update de PageRank înainte de 2014. Răspunsul lui Matt Cutts: „I would be surprised if that happened.” („Aș fi surprins dacă acest lucru s-ar petrece”).
Google își rezervă dreptul de a actualiza public PageRank-ul când dorește, fără să dea socoteală sau informații pe această temă nimănui. Desigur, funcționarea celui mai bun motor de căutare nu este influențată de actualizările mai dese sau mai rare de PageRank, deoarece intern PageRank-ul se actualizează foarte des și este mult mai granular (cu zecimale). Doar că Google nu îl face public decât din timp în timp. Există mai multe posibile explicații pentru faptul că anul acesta nu a avut loc decât un singur update. Google a avertizat în repetate rânduri că lumea îi acordă o importanță prea mare și că el nu este decât unul din cele peste 200 de semnale luate în considerare pentru un site. De asemenea, se cunoaște faptul că PageRank-ul este folosit pentru a vinde linkuri, lucru nici el pe placul celor de la Google.
Totuși, nu cred că se va renunța la PageRank. Motivul este că acest lucru ar crea un gol, pe care alții, și mă gândesc aici în special la alte motoare de căutare, cum ar fi Bing, s-ar grăbi să îl acopere, având de câștigat. Însă e posibil ca pe viitor aceste actualizări să fie mai rare. În aceste condiții, cei care țin cont de PageRank, de exemplu în activitatea de contractare de advertoriale pe bloguri, folosesc niște valori datând din luna februarie, poate deja expirate...
Este în regulă, Google a mai sărit peste anumite update-uri de-a lungul timpului, îl așteptăm pe cel din toamnă, vor spune unii. Regret să vă aduc vești proaste dar se pare că șansele ca PageRank-ul să se updateze înainte de 2014 sunt minime. Pe ce mă bazez? Pe o discuție de la începutul lunii, de pe Twitter, în care cineva îl întreabă pe Matt Cutts (șeful departamentului anti-spam de la Google și cel pe care-l vedeți de obicei dând sfaturi webmasterilor în videoclipuri) dacă va avea loc un update de PageRank înainte de 2014. Răspunsul lui Matt Cutts: „I would be surprised if that happened.” („Aș fi surprins dacă acest lucru s-ar petrece”).
Google își rezervă dreptul de a actualiza public PageRank-ul când dorește, fără să dea socoteală sau informații pe această temă nimănui. Desigur, funcționarea celui mai bun motor de căutare nu este influențată de actualizările mai dese sau mai rare de PageRank, deoarece intern PageRank-ul se actualizează foarte des și este mult mai granular (cu zecimale). Doar că Google nu îl face public decât din timp în timp. Există mai multe posibile explicații pentru faptul că anul acesta nu a avut loc decât un singur update. Google a avertizat în repetate rânduri că lumea îi acordă o importanță prea mare și că el nu este decât unul din cele peste 200 de semnale luate în considerare pentru un site. De asemenea, se cunoaște faptul că PageRank-ul este folosit pentru a vinde linkuri, lucru nici el pe placul celor de la Google.
Totuși, nu cred că se va renunța la PageRank. Motivul este că acest lucru ar crea un gol, pe care alții, și mă gândesc aici în special la alte motoare de căutare, cum ar fi Bing, s-ar grăbi să îl acopere, având de câștigat. Însă e posibil ca pe viitor aceste actualizări să fie mai rare. În aceste condiții, cei care țin cont de PageRank, de exemplu în activitatea de contractare de advertoriale pe bloguri, folosesc niște valori datând din luna februarie, poate deja expirate...