Nu vă așteptați la un update de PageRank în 2013

Anul acesta (2013) pare să nu fie unul norocos pentru cei care așteaptă nerăbdători următoarea actualizare de PageRank de la Google. După cum bine știți, ultimul update de PageRank a avut loc în februarie; era așteptat încă unul prin iunie, conform tiparului de patru pe an, tipar respectat în linii mari de Google. Dar iată că suntem la sfârșitul lui octombrie și PageRank-ul a rămas neschimbat, cu excepția unor site-uri care au fost penalizate de noii algoritmi Google Panda și Penguin.

Este în regulă, Google a mai sărit peste anumite update-uri de-a lungul timpului, îl așteptăm pe cel din toamnă, vor spune unii. Regret să vă aduc vești proaste dar se pare că șansele ca PageRank-ul să se updateze înainte de 2014 sunt minime. Pe ce mă bazez? Pe o discuție de la începutul lunii, de pe Twitter, în care cineva îl întreabă pe Matt Cutts (șeful departamentului anti-spam de la Google și cel pe care-l vedeți de obicei dând sfaturi webmasterilor în videoclipuri) dacă va avea loc un update de PageRank înainte de 2014. Răspunsul lui Matt Cutts: „I would be surprised if that happened.” („Aș fi surprins dacă acest lucru s-ar petrece”).

Niels Bosch & Matt Cutts - PageRank update

Google își rezervă dreptul de a actualiza public PageRank-ul când dorește, fără să dea socoteală sau informații pe această temă nimănui. Desigur, funcționarea celui mai bun motor de căutare nu este influențată de actualizările mai dese sau mai rare de PageRank, deoarece intern PageRank-ul se actualizează foarte des și este mult mai granular (cu zecimale). Doar că Google nu îl face public decât din timp în timp. Există mai multe posibile explicații pentru faptul că anul acesta nu a avut loc decât un singur update. Google a avertizat în repetate rânduri că lumea îi acordă o importanță prea mare și că el nu este decât unul din cele peste 200 de semnale luate în considerare pentru un site. De asemenea, se cunoaște faptul că PageRank-ul este folosit pentru a vinde linkuri, lucru nici el pe placul celor de la Google.

Totuși, nu cred că se va renunța la PageRank. Motivul este că acest lucru ar crea un gol, pe care alții, și mă gândesc aici în special la alte motoare de căutare, cum ar fi Bing, s-ar grăbi să îl acopere, având de câștigat. Însă e posibil ca pe viitor aceste actualizări să fie mai rare. În aceste condiții, cei care țin cont de PageRank, de exemplu în activitatea de contractare de advertoriale pe bloguri, folosesc niște valori datând din luna februarie, poate deja expirate...

16 comentarii

Anonim la 28 octombrie 2013 la 11:00

of, viata mea, of, inima mea....cum ma lovesti tu, Ethos, in toate punctele sensibilicoase....:)

psi la 28 octombrie 2013 la 11:22

citisem şi eu că actualizarea nu se va produce în acest an. totuşi, recunosc, pentru mine, pentru blogul meu, page rank nu înseamnă nimic. eu scriu şi atât. ;)
sigur, când vom vorbi despre celălalt blog, va fi cu totul altceva, pe acesta care este cunoscut momentan nici nu ştiu cum l-am ridicat la 3 şi dacă este ok sau aş fi putut face mai mult pe nişa lui. :)

Ethos la 28 octombrie 2013 la 11:43

@Dana Lalici

Don't shoot the messenger! :)

@psi

Păi n-are importanță, că pe blogul nou nu prea o să ai ce face cu PR-ul, cel puțin la început, că nu-i pentru advertoriale. De crescut o să crești (și eventual o să apari pe prima pagină la căutări) indiferent de ce-ți afișează la PR.

florentindraganescu la 28 octombrie 2013 la 11:52

In 2010 s-a intamplat cam la fel, adica a fost o singura actualizare... Deci, exista un precedent...in ceea ce priveste advertorialele sau publicitatea, pe care imperiul Google o vrea monopol...au mai fost in istorie asemenea companii care vroiaua si au avut la un moment dat tot "tortul", dar cum e si firesc s-au prabusit...concluzia o trageti voi..:)

Ethos la 28 octombrie 2013 la 12:09

Deocamdată Google se ține bine. :) Ar trebui să apară un motor de căutare concurent, atunci lucrurile ar deveni interesante. În ce privește faza cu monopolul asupra publicității, parțial de acord, Google ne cere să nu poluăm rezultatele căutărilor ca să o facă el cu articole sponsorizate, așe e. :)

Dorel Tanase la 27 noiembrie 2013 la 00:37

Este cumva deranjant pentru site-urile noi care de multe luni nu au nimic la toolbar-ul de page rank. Inainte vreme doream sa am un website cu PR, mare, acum nu ma mai prea incanta insa nici nu pot vedea acolo zero, este chiar urat. Punctul meu de vedere este ca Google, nu prea mai tine pasul cu update-ul de page rank, dar nici nu poate renunta la el. Schimbari in Google, din luna Februarie si pana acum au fost o duzina, incluzand Webmaster Tools, Analytics, AdWords, animalele Google si alte cele. Page Rank-ul, daca nu aduce avantaje a fost lasat la urma cu toate ca este un fel de brend Google.

Speram sa nu ne mai terorizeze cu sus/jos-ul din SERPs, cate o data chiar fara motiv, cauta problema disparitiei din Google, la socramea in gradina. Te arunca fara motiv, nu te anunta si ca sa faci o plangere cauti 70 de pagini, dupa care astepti o luna, poate mai mult sa primesti un raspuns in doi peri!

Bordanc Nicu la 12 martie 2014 la 02:00

Si totusi unde se poate afla daca si cand se face vre-o actualizare?

Ethos la 12 martie 2014 la 09:51

Păi s-a făcut deja. Poți verifica PR-ul unui site de exemplu aici.

Totusi iubirea... la 15 mai 2014 la 13:26

Unde pot afla cand se va face noua actualizare a page rank-ului in 2014 pentru blogul meu http://www.totusi-iubirea.blogspot.ro/

Ethos la 16 mai 2014 la 10:19

Update-urile nu se fac pentru fiecare blog în parte. Atunci când se face update, se actualizează PR-ul la toate site-urile de pe net.

Mai demult, erau cam 3-4 astfel de actualizări pe an, dar în ultimul timp Google le-a făcut tot mai rar, așa că nu îți pot da un răspuns: posibil peste o lună, posibil peste 10 luni. Nu se știe. Deocamdată, blogul tău are PR 2 (pe .com) și cam asta e.

Bogdan la 6 iunie 2014 la 09:07

In SERP nu mai are importanta PageRank-ul, ci TrustRank-ul, care se obtine prin relevanta onpage si offpage, PR-ul e pentru marketing...inca, daca va fi scos, din aceasta cauza va fi, pt ca se vand si se cumpara legaturi doar pe baza acestui factor.
PR-ul fiecarui site poate fi vazut instantaneu in orice browser (Chrome, FF, etc.) cu niste simple SEO addons/plugins instalate in toolbar (inclusiv la nivel de pagina), insa arata doar nota primita de la Google privind o serie de factori numai de ei stiuti, fara a influenta rankingul.

Ethos la 6 iunie 2014 la 11:30

Factorii care intră în calcularea PR-ul sunt binecunoscuți: linkurile existente spre acel site.

Loreta Țivlea la 13 iunie 2014 la 15:48

Pentru blogurile "tinere" la cat timp se face update de page rank? am creat blogul http://didacticus10.blogspot.ro/ ce cuprinde materiale didactice din luna martie si inca page rankul nu s-a modificat. In 2014 se mai actualizeaza?

Ethos la 20 iunie 2014 la 10:27

PR-ul se actualizează în același timp pentru toate site-urile. Nu contează că ai blog nou sau vechi, când se face update se face la toate. Până atunci, vei rămâne cu 0 dar în realitate dacă ai conținut de calitate, linkuri etc, o să apari sus în rezultatele Google, chiar fără PR. PR-ul e mai mult de formă sau de imagine.

exclusiv24 la 13 aprilie 2015 la 17:07

Ce face google am real page rank 5.05 si google nu mil afiseaza oficial , ce face google doarme

Tariff la 1 martie 2022 la 06:45

Soacra mea aproape că m-a omorât, m-a dat afară din casă de multe ori, soțul meu a vrut mereu să semnez un ardei de divorț, totul pentru că nu am putut să rămân însărcinată, până l-am cunoscut pe Dr. DAWN ACUNA, Acest doctor Ea a promis că mă va ajuta după ce i-am explicat situația mea și chiar acum vreau să-i mulțumesc Dr. Dawn pentru că s-a ținut de cuvintele ei. În acest moment, soacra mea și soțul meu mă iubesc atât de mult. Sunt insarcinata, totul datorita Dr. Dawn acuna, contactati-o daca aveti dificultati sau situatii proaste chiar acum.
*Dacă vrei să-ți schimbi soacra.
*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei ca vraja să fie activă.
Si etc.
Scrie-i pe Whatsapp: ,{ +2348032246310 }

Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.

Comentarii

ZeList

Arhivă