Nepăsare virtuală

Săptămâna trecută am participat la un concurs (Blog Power) cu un articol despre platforma Ghost. Unul dintre concurenți, din neștiință, a pus în mod greșit linkuri nofollow spre majoritatea celorlalți participanți, lucru asupra căruia i-am atras atenția într-un comentariu. La care cineva mi-a răspuns:
Nu toata lumea stie despre do-follow si no-follow, Cristi. Iar unora poate chiar nu le pasa.
Nu despre neștiință mi-am propus să discut aici, căci soluția în cazul ei este simplă: învățarea. Problema este însă în ultima parte, cea cu nepăsarea. Evident că unora nu le pasă de linkurile pe care le pun în articole, dacă respectă formatul html al unui link sau sunt pur și simplu texte de forma http://..., dacă sunt dofollow sau nu, dacă sunt de tip click aici sau au dacă au ancore sugestive. Dar simplul fapt că lor nu le pasă este suficient pentru a-i disculpa?

nepasare la volan

Spre a mă face mai bine înțeles, o să folosesc o analogie. Să zicem că ne cumpărăm o mașină nou-nouță de care suntem tare mândri - aceasta este blogul. Să mai zicem apoi că dorim să o și conducem, doar de aia am achiziționat-o. Dar nu facem efortul de a învăța și regulile de circulație, că nouă nu ne pasă de ele, la ce bun, noi vrem pur și simplu să simțim părul în bătaia vântului sau ceva de genul. Ce rezultă de aici? Uneori accidente, alteori poate pierderi de vieți omenești. La fel cum linkurile nofollow ucid, într-un fel, site-urile. Pentru că - vrem sau nu - pe net Google joacă rolul lui Dumnezeu iar linkurile rolul hranei.

Ok, analogia de mai sus nu-i întru totul adecvată, în sensul că linkurile nofollow nu-l ucid pe destinatar ci doar îi dăruiesc o cutie goală, pe care n-o poate folosi nicicum. Dar se înțelege unde bat. Iar faptul că nouă nu ne pasă nu înseamnă că nimănui nu-i pasă, iar lenea și indolența nu se transformă din păcate în virtuți doar pentru că trecem din offline în online. Există pe net atâtea site-uri cu conținut dubios, lipsit de valoare, sec etc, dar scris de oameni care știu SEO și știu cum să folosească linkurile, încât de multe ori căutați ceva în Google și primiți rezultate absolut jalnice. De ce credeți că în această mare (flood) de spamming cu texte irelevante, articolele voastre - originale, scrise cu trudă și pasiune, pline de semnificații - nu ies la suprafață?

Pentru că nu vă pasă.

5 comentarii

Dana Lalici la 31 iulie 2013, 22:56

Hei, pe aici vad lucruri din ce in ce mai interesante. Una e sa vorbim pe mail si alta sa te citesc in articole. Uite chestie la care trebuie sa ma gandesc: de ce un lucru publicat devine si mai creedibil (a nu se intelege aici ca pe tine nu te cred si in alte circumstante).
Imi place evolutia blogului, te-am bagat la mine in dreapta ca sa te am la indemana.

Cristi la 31 iulie 2013, 23:28

Mersi, de fapt e blog de tehnologie pe linia lui SunLog și Blog Media. O să îmi fac cândva un blog de IT mai bun. Acum experimentez. :)

O să te trec și eu într-un blogroll, dar nu aici, să mă gândesc unde. Dacă te-aș adăuga aici, Google ar vedea că e schimb de link și efectul acestor linkuri ar fi mult diminuat.

Legat de credibilitate, poate pentru că atunci când vorbești cu cineva există riscul să-l aburești în timp ce când faci afirmații publice, în scris, îți asumi cumva răspunderea pentru ele, te expui oarecum?

Dana Lalici la 31 iulie 2013, 23:31

Nu a fost un schimb, Cristi, a fost o apreciere...:)
Cred ca de fapt e subconstientul care se teme ca e aburit, in timp ce cuvantul scris ar avea mai multa credibilitate, cand de fapt e invers. Cu partea scrisa poti aburi mult mai multi oamani. Dar da, cand scrie cineva ceva, isi asuma. Daca are habar ce e aia asumare....:)

Cristi la 31 iulie 2013, 23:41

Dialog:

- De unde știi treaba asta?
- Păi a zis la televizor.

:)

Dana Lalici la 31 iulie 2013, 23:50

EXACT!!!!!

Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.

Comentarii

ZeList

Arhivă