Important updates about the Brazilian LGPD

Cu vreo lună și ceva în urmă, am primit în căsuța de mail următorul mesaj de la echipa Google Ads, pe care îl reproduc aici integral:


Dear Partner,

The Brazillian LGPD (Lei Geral de Proteção de Dados) is a new data privacy law that will apply to businesses (both inside and outside Brazil) that process the personal data of users located in Brazil. The new law is expected to go into effect on 16th August 2020, but ongoing discussions in the Brazilian government may result in a change to the effective date.

Terms updates

Google already offers data protection terms under the European General Data Protection Regulation (GDPR) and California Consumer Privacy Act (CCPA). We will be updating those existing data protection terms to add LGPD-specific terms. Google’s status under the LGPD as either a controller or processor for each product will be the same as under the GDPR. The LGPD terms will be incorporated into our existing data protection terms, so no action is required to accept the LGPD terms where the existing data protection terms already form part of your contract. For more information on our data protection terms, and products where action is required to accept them see here.

Product features

In addition to the updated LGPD terms, we plan to offer product controls to assist our customers with their LGPD compliance. You can refer to this article for more information on relevant product features to assist with your LGPD compliance. If you believe you may be in scope of the LGPD, we recommend that you work with your legal advisors to assess whether any changes are required.

Please see privacy.google.com/businesses for more information about Google’s data privacy policies.

Thanks,

The Google Ads Team

Ca o paranteză, am ales să public mesajul deoarece oricum conține o serie de măsuri de interes pentru toți partenerii Google, cu linkuri spre pagini publice, accesibile tuturor, așa că nu are un caracter personal sau confidențial sau ceva de genul ăsta. Revenind la subiect, se pare că din ce în ce mai multe țări implementează o serie de măsuri și protocoale de protecție a datelor (cu caracter personal), cum este la noi, în Uniunea Europeană, GDPR-ul.

Toate bune și frumoase, doar că GDPR este un mare fâs, n-a produs niciun efect vizibil în afara acelui mesaj care te întâmpină la intrarea pe un site nou și care e deranjant. Dai click și mergi mai departe, ca înainte. Ineficiența acestui GDPR provine din faptul că pune pe același plan webmasterul sau bloggerul de rând cu marile companii (Google, Facebook etc) pe care oricum lumea intră ca înainte, nu-i ca și cum cineva stă să citească reglementările ălea sau renunță la contul de social media din cauza GDPR-ului.

Și ce se va întâmpla când fiecare site din fiecare țară sau regiune de pe glob va fi acoperit de un alt tip de GDPR, specific acelei țări sau regiuni, din punct de vedere al internautului care folosește Google pentru a accesa informații din toată lumea? Va fi ceva și mai frumos și mai simplu și mai clar decât acum, nu-i așa?

0 comentarii

Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.

Comentarii

ZeList

Arhivă