Întrebarea din titlu îi poate veni oricărui posesor de parc auto sau flotă auto, ea neavând sens pentru o persoană privată. Dar managerul unei firme a cărei activitate reclamă o flotă auto va căuta, în mod firesc, o modalitate cât mai avantajoasă de a-și achiziționa niște mașini leasing, eventual printr-o firma de leasing auto, iar una dintre cele mai interesante și poate utile modalități este optarea pentru un leasing operațional. Cuvântul cheie aici este externalizarea.
Ce înseamnă externalizarea? Să zicem că firma ta se ocupă cu domeniu X. Dar pentru a-și desfășura activitatea, are nevoie să se implice și în domeniul Y, că altfel nu se poate. Dacă Y nu constituie domeniul principal de activitate al firmei, poți externaliza serviciile corespunzătoare lui Y către o terță parte care se ocupă special de așa ceva. Să dau și un exemplu, că poate teoria e neclară. Ești patronul unei bănci. În mod natural, banca ta se ocupă de credite, dobânzi, depozite și alte activități din sfera banilor. Dar, pentru că trăim în secolul 21, va avea nevoie și de o rețea informatică, care să-i permită să ofere internet banking, să-și trimită datele la sediu foarte rapid, să le salveze și cripteze în format digital etc. Totuși, gestionarea unei rețele de calculatoare este o activitate secundară pentru banca în cauză, așa că, pentru o eficiență și siguranță sporită, banca poate deroga tot ce ține de crearea, întreținerea, actualizarea etc acestei rețele unei firme specializate de IT. În acest fel firma respectivă îi va asigura în mod optim infrastructura digitală necesară iar banca se va putea ocupa de domeniul ei principal, banii.
Același lucru ni-l propun și cei de la arval.ro, doar că pe domeniul auto. Concret, Arval vine cu soluții de leasing auto în forma leasingului operațional. Dacă vrei mai multe informații chiar de la sursă, dă un click și afla aici ce este leasingul operational, dar, pe scurt, o să încerc să-ți explic și eu. În loc să cumperi mașina în leasing, o închiriezi în leasing. Asta-i toată povestea. La sfârșit, adică atunci când plătești ultima rată a leasingului auto, mașina nu va rămâne a ta, ci a furnizorului. Poți opta pentru un nou contract de leasing, cu o altă mașină, prelungirea contractului actual sau cumpărarea mașinii. De ce ai alege un plan de leasing operațional în locul unor mașini leasing care să rămână în final ale tale? Prețul contractului de leasing ar fi un factor. Dar cel mai important considerent este faptul că, de vreme ce nu cumperi mașinile, gestiunea și întreținerea lor cade în sarcina proprietarului. Adică nu a ta. Deci, e o externalizare pe segmentul auto.
Concret, cei de la Arval (firmă cu peste 6000 de angajați și servicii în 28 de țări, fondată în 1989) preiau de pe umerii tăi întreținerea, administrarea și eventualele reparații ale flotei auto, ocupându-se ei de mașini, că sunt ale lor și ei răspund sau le repară dacă se strică. Tu doar ai acea flotă la dispoziție, pe care o gestionează ei. Asta înseamnă că poți să-ți planifici bugetul mult mai bine, pentru că știi exact ce cheltuieli o să apară pe parcurs, iar dacă survine un accident sau o avarie, reparația o face Arval, pe banii lui. Asta mai înseamnă că dacă ai o activitate ce implică un grad mare de uzură a mașinilor leasing, la sfârșit nu rămâi cu grija revinderii lor - necesară de vreme ce oricum nu le-ai mai putea folosi mult. În sfârșit, înseamnă că îți poți aloca mai multe resurse pentru ce face firma ta, nu pentru parcul auto, care-i secundar. Asta e simplificat și pe scurt.
Evident, leasingul operațional auto este de dată mai recentă, dar a început să prindă teren și la noi în România. Și, iată, dacă vrei să apelezi la așa ceva, există parteneri serioși, nume sonore în domeniu, care inspiră încredere și care îți stau la dispoziție.
Ce înseamnă externalizarea? Să zicem că firma ta se ocupă cu domeniu X. Dar pentru a-și desfășura activitatea, are nevoie să se implice și în domeniul Y, că altfel nu se poate. Dacă Y nu constituie domeniul principal de activitate al firmei, poți externaliza serviciile corespunzătoare lui Y către o terță parte care se ocupă special de așa ceva. Să dau și un exemplu, că poate teoria e neclară. Ești patronul unei bănci. În mod natural, banca ta se ocupă de credite, dobânzi, depozite și alte activități din sfera banilor. Dar, pentru că trăim în secolul 21, va avea nevoie și de o rețea informatică, care să-i permită să ofere internet banking, să-și trimită datele la sediu foarte rapid, să le salveze și cripteze în format digital etc. Totuși, gestionarea unei rețele de calculatoare este o activitate secundară pentru banca în cauză, așa că, pentru o eficiență și siguranță sporită, banca poate deroga tot ce ține de crearea, întreținerea, actualizarea etc acestei rețele unei firme specializate de IT. În acest fel firma respectivă îi va asigura în mod optim infrastructura digitală necesară iar banca se va putea ocupa de domeniul ei principal, banii.
Același lucru ni-l propun și cei de la arval.ro, doar că pe domeniul auto. Concret, Arval vine cu soluții de leasing auto în forma leasingului operațional. Dacă vrei mai multe informații chiar de la sursă, dă un click și afla aici ce este leasingul operational, dar, pe scurt, o să încerc să-ți explic și eu. În loc să cumperi mașina în leasing, o închiriezi în leasing. Asta-i toată povestea. La sfârșit, adică atunci când plătești ultima rată a leasingului auto, mașina nu va rămâne a ta, ci a furnizorului. Poți opta pentru un nou contract de leasing, cu o altă mașină, prelungirea contractului actual sau cumpărarea mașinii. De ce ai alege un plan de leasing operațional în locul unor mașini leasing care să rămână în final ale tale? Prețul contractului de leasing ar fi un factor. Dar cel mai important considerent este faptul că, de vreme ce nu cumperi mașinile, gestiunea și întreținerea lor cade în sarcina proprietarului. Adică nu a ta. Deci, e o externalizare pe segmentul auto.
Concret, cei de la Arval (firmă cu peste 6000 de angajați și servicii în 28 de țări, fondată în 1989) preiau de pe umerii tăi întreținerea, administrarea și eventualele reparații ale flotei auto, ocupându-se ei de mașini, că sunt ale lor și ei răspund sau le repară dacă se strică. Tu doar ai acea flotă la dispoziție, pe care o gestionează ei. Asta înseamnă că poți să-ți planifici bugetul mult mai bine, pentru că știi exact ce cheltuieli o să apară pe parcurs, iar dacă survine un accident sau o avarie, reparația o face Arval, pe banii lui. Asta mai înseamnă că dacă ai o activitate ce implică un grad mare de uzură a mașinilor leasing, la sfârșit nu rămâi cu grija revinderii lor - necesară de vreme ce oricum nu le-ai mai putea folosi mult. În sfârșit, înseamnă că îți poți aloca mai multe resurse pentru ce face firma ta, nu pentru parcul auto, care-i secundar. Asta e simplificat și pe scurt.
Evident, leasingul operațional auto este de dată mai recentă, dar a început să prindă teren și la noi în România. Și, iată, dacă vrei să apelezi la așa ceva, există parteneri serioși, nume sonore în domeniu, care inspiră încredere și care îți stau la dispoziție.
0 comentarii
Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.