Într-un articol recent, Facebook a anunțat că-și va modifica politica de reclame, introducând spoturi publicitare mai bine targetate și care trec de intrumentele pentru blocarea reclamelor (adblock-ere) pe care le folosim în mod curent. Iar aceste modificări se fac deja simțite.
Așa începe articolul postat în newsroom-ul Facebook pe 9 august. În continuare, suntem informați că inginerii lor au analizat opiniile utilizatorilor cu privire la publicitatea online, modul în care alegem să ne ferim de ea și de ce nu ne place, și au conceput algoritmi și instrumente noi, cu ajutorul cărora vor reuși să ne livreze (pe Facebook) reclame utile, din domeniile noastre de interes. Spoturile publicitare vor fi, susține același articol, mai bine integrate în experiența noastră obișnuită de pe Facebook iar noi vom avea modalități de a semnaliza când o astfel de reclamă nu ne place.
Ca o consecință directă a îmbunătățirii acestor algoritmi, Facebook va elimina posibilitatea de a bloca reclamele, așa cum o făceam până acum, folosind diverse adblock-ere. Altfel spus, noile reclame vor trece de AdBlock, AdGuard și ce alte extensii de browser sau aplicații foloseam anterior, pentru că, zic ei, publicitatea de pe Facebook nu va mai fi intruzivă, oferindu-ne în schimb lucruri utile și interesante, despre care chiar vrem să fim informați. Și, într-adevăr, în imaginea de mai sus aveți o astfel de reclamă, amuzant - chiar la Google, primită de mine pe Facebook, ceea ce constituie o noutate, având în vedere că și eu folosesc un adblock-er.
Desigur, asta până când filtrele acestor adblock-ere se vor îmbunătăți (sau adapta) și ele. Pentru că, lucru pe care cei de la Facebook omit să îl menționeze în acel articol, deoarece ei câștigă bani din reclame, poate că unii dintre noi nu vrem doar reclame utile și interesante. Poate că unii dintre noi nu vrem reclame deloc.
Pe măsură ce tot mai mult conținut trece pe net, experiența navigării online s-a îmbunătățit considerabil, devenind mai profundă și mai intuitivă. Dar multe reclame digitale nu au ținut pasul. Cu toții ne-am confruntat cu o mulțime de reclame proaste: reclame care blochează conținutul la care vrem să ajungem, reclame care încetinesc încărcarea paginii sau reclame care promovează produse ce nu ne interesează deloc. Publicitatea proastă este neplăcută și o risipă de timp.
Așa începe articolul postat în newsroom-ul Facebook pe 9 august. În continuare, suntem informați că inginerii lor au analizat opiniile utilizatorilor cu privire la publicitatea online, modul în care alegem să ne ferim de ea și de ce nu ne place, și au conceput algoritmi și instrumente noi, cu ajutorul cărora vor reuși să ne livreze (pe Facebook) reclame utile, din domeniile noastre de interes. Spoturile publicitare vor fi, susține același articol, mai bine integrate în experiența noastră obișnuită de pe Facebook iar noi vom avea modalități de a semnaliza când o astfel de reclamă nu ne place.
Ca o consecință directă a îmbunătățirii acestor algoritmi, Facebook va elimina posibilitatea de a bloca reclamele, așa cum o făceam până acum, folosind diverse adblock-ere. Altfel spus, noile reclame vor trece de AdBlock, AdGuard și ce alte extensii de browser sau aplicații foloseam anterior, pentru că, zic ei, publicitatea de pe Facebook nu va mai fi intruzivă, oferindu-ne în schimb lucruri utile și interesante, despre care chiar vrem să fim informați. Și, într-adevăr, în imaginea de mai sus aveți o astfel de reclamă, amuzant - chiar la Google, primită de mine pe Facebook, ceea ce constituie o noutate, având în vedere că și eu folosesc un adblock-er.
Desigur, asta până când filtrele acestor adblock-ere se vor îmbunătăți (sau adapta) și ele. Pentru că, lucru pe care cei de la Facebook omit să îl menționeze în acel articol, deoarece ei câștigă bani din reclame, poate că unii dintre noi nu vrem doar reclame utile și interesante. Poate că unii dintre noi nu vrem reclame deloc.
0 comentarii
Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.