Alegerea unui nume de firmă

Pe chronax.ro, un site de asistență juridică, servicii contabile și antreprenoriat, se află un articol interesant, despre cum îți alegi un nume firmă. Vreau să comentez puțin textul respectiv și să aduc câteva idei noi sau completări. Așadar, vă invit să intrați mai întâi pe link și să citiți ce scrie acolo, după care să reveniți.

reușită în business

Acum câțiva ani, o prietenă virtuală și-a deschis un blog pe blogspot, intitulat Lumea sub lupă. La vremea respectivă nu știa că va reuși să facă bani cu el, așa că i-a dat un nume fără a se gândi prea mult. După un timp, blogul a devenit relevant în Google și au apărut primele oportunități financiare. Dar nu mult după aceea, prietena mea s-a trezit cu un mail de la proprietarul altui site cu nume asemănător (dar domeniu .ro), care i-a cerut să își schimbe numele, deoarece marca respectivă era înregistrată de el la OSIM.

Problema alegerii unui nume de firmă este una destul de importantă, poate tocmai pentru faptul că avem tendința să o privim superficial, ca pe un proces simplu și banal, și ratăm astfel o ocazie importantă de a ne susține și promova viitoarea firmă. La ce mă refer? La faptul că numele de firmă trebuie să fie un brand. Și când spun asta am în vedere inclusiv internetul ca mediu de promovare, pentru că astăzi orice firmă serioasă are prezență puternică în online. Ei bine, putem învăța multe de la numele de site-uri din online, informații ce se pot apoi extinde în offline, pentru că principiul este același.

Și, din punctul meu de vedere, numele, respectând toate principiile enunțate pe Chromax, trebuie să fie brandabil. Adică, să poată fi ușor de ținut minte, să aibă ceva nou, diferit de restul firmelor similare și să „gâdile în mod plăcut urechea”, ca să-l citez pe Caragiale. De exemplu, evitați numele personale (firma nu trebuie asociată cu un om, decât dacă acel om este o personalitate atât de puternică, încât asocierea cu numele lui poate imprima firmei o direcție ascendentă în mentalul colectiv), denumirile geografice (dacă mai târziu veți vinde produsele pe net, în întreaga lume?) și numele comune.

Iar asta cu numele comune e poate cea mai importantă. Adică, uitați-vă la cele mai de succes site-uri. Au cumva nume comune care denotă activitatea lor principală? De genul: searchengine.com, rețeadesocializare.net, doctori.ro etc (numele alese sunt pur fictive)? Nu. În schimb avem Google, Facebook, sau Nike, dacă mergem și la firmele din offline. Adică nume care sunt branduri. De ce un nume ca „SC Papuci Rezistenți SRL” nu are potențial de brand? Pentru că în subconștientul clientului, cuvântul „papuci” este unul banal, care nu îți dă nimic aparte, nu te face să te distingi de toate celelalte firme de papuci.

Deși, evident, există și excepții, cum ar fi brandul Adidas. Dar, părerea mea, mai bine alegeți un nume de firmă cu potențial de brand, formând un cuvânt nou, unic și „catchy”. Petru că mai târziu veți dori să vă promovați firma, iar promovarea se va face nu numai prin crearea unui produs de calitate, ci mai ales legând acel produs de numele firmei, imprimând ideea brandului dvs, care face produse bune, astfel încât și un produs nou, despre care clientul nu știe nimic, va fi perceput ca având calitate, datorită faptului că e produs de [inserează zici numele firmei tale]. Vă cumpărați o ciocolată că se numește Milka, chiar dacă nu știți ce gust are că n-ați mai consumat tipul ăla de ciocolată. Dar știți că e Milka.

Desigur, toate aceste informații (incluzându-le pe cele de pe Chronax) nu îți garantează că vei avea inspirația de a-ți alege cel mai bun nume pentru firmă. Dar îți pot oferi câteva idei despre cam ce ar trebui să eviți și ce ar trebui să urmărești, când alegi un astfel de nume. Și, mai ales, de ce este el important.

0 comentarii

Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.

Comentarii

ZeList

Arhivă