Mă gândeam în perioada asta la oameni de succes. La poveștile lor și mai ales la concluziile pe care le putem trage din ele. Și, prin extensie, la care sunt modalitățile de a reuși în ziua de azi. Gânduri ce mi-au fost inspirate, recunosc, de vizitarea site-ului 3D Art Studio, un site interesant de promovare și marketing. Ei bine, dacă Roma ar fi capitala succesului, atunci cred că numai două drumuri duc la ea.
Înainte de a vedea însă care sunt acestea, să explicăm puțin contextul. Trăim în sescolul XXI. În era comunicării, a internetului, a anulării barierelor fizice. Prin urmare, orice afacere de succes va trebui să țină cont de asta și să aibă o componentă importantă pe partea de comunicare. De fapt ce să mai vorbim, există afaceri care sunt destinate exclusiv spațiului virtual. Adică softuri, aplicații pentru mobil, site-uri cu trafic mult etc. Deci, ca premiză, comunicarea contează. Iar comunicarea nu mai înseamnă, ca acum 10 ani, doar presă și televiziune.
Dar ce anume se transmite prin internet și pe alte canale media? Păi, evident, mesajul firmei în cauză. Însă mesajul trebuie asociat de ceva, de numele firmei, și aici apare noțiunea de brand. Numele cunoscute au devenit branduri, care sunt puternic întipărite în conștiința oamenilor. Ca element de verificare, cu cât un brand este mai puternic, cu atât succesul tău (ca deținător al acelui brand) va fi (cel puțin potențial) mai mare.
Cum se construiește un brand? Păi există, și acum ajungem la ce voiam să zic, două căi. Prima este cea spontană. Ai o idee, care se întâmplă că este foarte bună, rezolvă o problemă reală a unor grupuri mari de oameni, pe care nimeni nu s-a gândit înaintea ta să o rezolve, și ești inspirat să îi asociezi un nume simplu, frumos, cu rezonanță. WhatsApp este un exemplu: un comunicator pentru dispozitive mobile, gratuit și extrem de popular, care apoi a fost cumpărat de Facebook pentru o sumă exorbitantă.
Dar dacă nu ai găsit încă ideea următorului Google, Facebook sau Yahoo? Sau dacă buziness-ul tău este mai clasic și în același timp general, de exemplu vreu să te apuci să vinzi... pantofi? Va fi mai greu să-l personalizezi. Cum să alegi un nume atractiv, care să captiveze atenția și să seducă în mod subtil imaginația ascultătorului, putând astfel deveni brand? Ce nume să-i dai, pantoful?
A doua soluție este să apelezi la profesioniști. Să-ți angajezi o echipă care să te promoveze. Și să te consilieze. Deci să-ți creezi acest brand în mod artificial, planificat. Desigur, cu cât mai repede o faci, ideal chiar de la început, cu atât mai bine, pentru că nu va mai trebui să corectezi eventuale greșeli făcute înainte, respectiv atunci când acționai de capul tău. Sigur, s-ar putea argumenta că un astfel de serviciu costă. Ceea ce-i adevărat. Dar fără ivestiții, ar fi naiv să te aștepți la un succes fulminant.
Decât, eventual, dacă te cheamă Larry Page.
Înainte de a vedea însă care sunt acestea, să explicăm puțin contextul. Trăim în sescolul XXI. În era comunicării, a internetului, a anulării barierelor fizice. Prin urmare, orice afacere de succes va trebui să țină cont de asta și să aibă o componentă importantă pe partea de comunicare. De fapt ce să mai vorbim, există afaceri care sunt destinate exclusiv spațiului virtual. Adică softuri, aplicații pentru mobil, site-uri cu trafic mult etc. Deci, ca premiză, comunicarea contează. Iar comunicarea nu mai înseamnă, ca acum 10 ani, doar presă și televiziune.
Dar ce anume se transmite prin internet și pe alte canale media? Păi, evident, mesajul firmei în cauză. Însă mesajul trebuie asociat de ceva, de numele firmei, și aici apare noțiunea de brand. Numele cunoscute au devenit branduri, care sunt puternic întipărite în conștiința oamenilor. Ca element de verificare, cu cât un brand este mai puternic, cu atât succesul tău (ca deținător al acelui brand) va fi (cel puțin potențial) mai mare.
Cum se construiește un brand? Păi există, și acum ajungem la ce voiam să zic, două căi. Prima este cea spontană. Ai o idee, care se întâmplă că este foarte bună, rezolvă o problemă reală a unor grupuri mari de oameni, pe care nimeni nu s-a gândit înaintea ta să o rezolve, și ești inspirat să îi asociezi un nume simplu, frumos, cu rezonanță. WhatsApp este un exemplu: un comunicator pentru dispozitive mobile, gratuit și extrem de popular, care apoi a fost cumpărat de Facebook pentru o sumă exorbitantă.
Dar dacă nu ai găsit încă ideea următorului Google, Facebook sau Yahoo? Sau dacă buziness-ul tău este mai clasic și în același timp general, de exemplu vreu să te apuci să vinzi... pantofi? Va fi mai greu să-l personalizezi. Cum să alegi un nume atractiv, care să captiveze atenția și să seducă în mod subtil imaginația ascultătorului, putând astfel deveni brand? Ce nume să-i dai, pantoful?
A doua soluție este să apelezi la profesioniști. Să-ți angajezi o echipă care să te promoveze. Și să te consilieze. Deci să-ți creezi acest brand în mod artificial, planificat. Desigur, cu cât mai repede o faci, ideal chiar de la început, cu atât mai bine, pentru că nu va mai trebui să corectezi eventuale greșeli făcute înainte, respectiv atunci când acționai de capul tău. Sigur, s-ar putea argumenta că un astfel de serviciu costă. Ceea ce-i adevărat. Dar fără ivestiții, ar fi naiv să te aștepți la un succes fulminant.
Decât, eventual, dacă te cheamă Larry Page.
0 comentarii
Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.