De ce nu mai vedeți la statistici ce caută lumea care ajunge pe site-ul vostru

Era o vreme când găseai pe bloguri articole de genul ce a căutat lumea care a ajuns pe blogul meu. Sau ce caută cititorii, sau cititorii întreabă, noi le răspundem, sau căutări pe blogul meu. Ideea acestor articole era simplă. Bloggerul se uita în statistici (Google Analytics, WordPress, nu contează) și, printre altele, vedea pe ce căutări s-a intrat la el pe blog. Și de exemplu vedea că el a scris un articol despre cum și-a vopsit cazanul din baie iar Google îi trimite internauți care se întreabă dacă și de ce este bine să faci baie.

cautare google

Din păcate, astăzi nu prea mai vedem asemenea texte amuzante și edificatoare pentru internetul românesc și de pretutindeni. Iar motivul pentru acest lucru este că Google, în nețărmurita lui dorință de a pune lucrurile la punct cu privire caracterul privat al unor informații, a decis să nu mai furnizeze posesorilor de site-uri informații foarte detaliate. Cum vine asta? Păi, acum câteva luni, când Xulescu căuta în Google „termopane” și ajungea pe blogul tău pentru că de exemplu ai scris un articol despre magia termopanelor, că se întâmplă tot mai des să vezi astfel de articole în blogosferă, deci revenind, când Google îl trimitea la tine, îți arăta și ce a căutat el. Adică era acolo un HTTP referrer, tu ca om nu-l vezi dar scripturile îl puteau înregistra, și acolo se vedea ce a căutat respectivul când Google l-a trimis pe pagina ta.

Ei bine, cu câteva luni în urmă (și-mi pare rău că n-am scris despre asta la vremea respectivă, ocupat fiind cu altele), Google a decis că gata, stop, și a oprit aceste notificări. Acum, când îți intră cineva, nu mai știi pe ce termeni a intrat sau ce a căutat el. O consecință directă a acestui lucru este că nu te mai poți amuza pe seama unor internauți rătăciți pe site-ul tău. O altă consecință, de data asta serioasă, este că nu mai ai la dispoziție un instrument foarte util pentru a-ți îmbunătăți strategia SEO. Că nu știi pe ce termeni apari sus în rezultatele motoarelor de căutare. De ce a făcut Google acest lucru? Pentru că, a motivat el, aceste informații au caracter privat și nu dorește ca ele să ajungă pe mâini străină (a se citi NSA, apropo de dezvăluirile lui Snowden). Tare, nu?

Desigur, nu îi putem imputa nimic lui Google. Adică în fond, intenția este una nobilă, nu? Google urmărește nu doar să educe poporul, ci și să asigure o protecție cât mai bună a informațiilor sensibile. Atâta că dacă îți faci o campanie AddWords, adică îți faci reclamă prin Google la site-ul tău, informațiile cu ce caută diverșii care aterizează la tine redevin vizibile.

0 comentarii

Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.

Comentarii

ZeList

Arhivă