Este mort PageRank-ul?

De o vreme încoace, văd deseori pe net și pe bloguri următoarea întrebare: A murit PageRank-ul? Adică mai are vreo relevanță faptul că ai PR de 3 sau de 1 sau de 5 pentru tăria linkurilor pe care le poți oferi? Întrebarea vine pe fondul a numeroase sugestii făcute de cei de la Google de-a lungul timpului către webmasteri, îndemnându-i pe aceștia din urmă să nu mai fie obsedați de PageRank, asta în condițiile în care PR-ul devenise Tatăl Nostru al oricărui SEO-ist și element de referință în vânzările de linkuri. Așa că... este mort PR-ul?

Înainte de a încerca un răspuns, vă invit să vizionați următorul clip care a apărut pe net luna trecută:


În acest clip Matt Cutts vorbește despre linkuri și ne spune că ele sunt în continuare foarte importante, în lipsa lor Google returnând rezultate mult mai proaste. Desigur, pe lângă linkuri, Google ține cont și de alte lucruri, cum ar fi așa-numitul social buzz, adică reacțiile pe care un articol sau o pagină web le generează pe diverse rețele de socializare. Dar linkurile sunt un factor esențial în procesul de evaluare a unui site, și tocmai de aceea ele nu o să-și piardă importanța.

PageRank

Și acum, să presupunem că Google ar evalua doar trei factori: reacțiile din social media, backlinkurile și vechimea unui site. Cum s-ar putea evalua un articol? Păi, s-ar număra like-urile, share-urile etc de pe Facebook, Twitter etc și s-ar obține un prim scor S. Apoi, s-ar număra linkurile existente spre acel articol sau pagină web și s-ar obține un al doilea scor L. În sfârșit, să notăm vechimea acelei pagini cu V. După care s-ar aduna sau combina într-un anumit mod aceste trei scoruri obținute: S, L și V. Dar dacă ne gândim mai bine... cine este L? L este tocmai PR-ul. Pentru că asta înseamnă PageRank-ul, scorul unui site pe baza linkurilor existente spre el.

Așa că răspunsul la întrebarea din titlu este că, deși există mulți factori care contribuie la impresia finală pe care și-o formează Google despre un site, PageRank-ul rămâne în continuare unul de bază. Deci nu a murit. Și dacă mă întrebați pe mine, nici n-o să moară cât timp cât o să avem site-uri și internet...

0 comentarii

Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.

Comentarii

ZeList

Arhivă