Titluri SEO pe Blogger (Blogspot)

Bun venit în lumea minunată a internetului! Locul unde nu mai sunteți obligat să ascultați pasiv ce vă transmit alții prin ziare, reviste sau posturi de televiziune, ci puteți deveni la rândul vostru o voce, puteți avea un cuvânt de spus, puteți face diferența. În acest scop, tocmai v-ați deschis un blog și ați început să scrieți pe el. Începător fiind, ați ales o platformă ușoară, dar în același timp sigură, deținută chiar de Google, și anume Blogger (sau Blogspot).

Ați scris deja primul articol, i-ați dat un titlu (să zicem De ce Gigi Becali este mai bun decât Băsescu) și ați apăsat pe butonul Publicare iar textul vostru este acum online, vizibil din orice colț al planetei. În continuare vă așteptați ca toți cei preocupați de fotbal și politică să vă intre pe blog și să lase comentarii vizavi de ce ați scris. Dar vai! - acest lucru nu se întâmplă. Și uitându-vă mai atent, constatați cu surprindere că articolul scris de voi, atunci când îl deschideți, are ca titlu în bara de sus din browser Blogul lui Gigel - De ce Gigi Becali este mai bun decât Băsescu, unde Gigel sunteți voi iar Blogul lui Gigel este numele pe care l-ați pus blogului. Și vă dați seama că... păi că toată lumea interesată de Becali va căuta în Google „becali blabla”, și toată lumea interesată de Băsescu va căuta în Google „basescu blabla”, și nimeni nu va căuta „blogul lui gigel - băsescu blabla” sau „blogul lui gigel - becali blabla”. Și astfel articolul vostru va fi mai pe la coadă acolo, undeva pe pagina o mie cinci sute două zeci și ceva. No, cum spune ardeleanul, aveți o problemă.

Într-adevăr, în mod implicit pe Blogger/Blogspot numele blogului apare în fața titlului efectiv al articolului, reducându-i astfel impactul în rezultatele Google, în loc să apară la sfârșit sau să nu apară deloc. Cum puteți corecta acest lucru? Foarte simplu, iar mai jos o să explic pas cu pas ce trebuie făcut.

Pasul 1

 Intrați în panoul de control al blogului dvs, la secțiunea Șablon (click pe imagine pentru mărire).

panou control blogger

Înainte de a trece mai departe, sus în dreapta aveți un buton care nu apare în imaginea aceasta. Folosiți-l pentru a salva pe calculatorul propriu o copie a șablonului curent (temei curente) de pe blog, pe care să îl puteți restabili în caz că ceva merge prost.

Pasul 2

În continuare dați click pe Edit HTML (butonul deasupra căruia se află mouse-ul în imaginea de mai sus) și o să se deschidă în browser codul HTML al șablonului curent. O să arate cam SF ce vedeți acolo dar nu vă speriați.

Pasul 3

Căutați (folosiți Ctrl+F sau opțiunea de Search/Find a browserului dvs) codul cuprins între <title> și </title>, îl veți găsi probabil undeva sus, în primele 20-30 linii, și tot probabil el va fi scurt, pe o singură linie.

Pasul 4

Ștergeți acest cod, inclusiv <title> și </title>, și în locul lui, în aceeași poziție, inserați următorul cod:

<title>
<b:if cond='data:blog.homepageUrl == data:blog.url'>
<data:blog.title/>
<b:else/>
<data:blog.pageName/> | <data:blog.title/>
</b:if>
</title>


În loc de semnul cu roșu puteți pune „-” sau „~” sau orice alt semn vă place, ca separator între titlul articolului și titlul blogului. Opțional puteți șterge complet acest semn împreună cu ce urmează după el pe linia respectivă de cod, și atunci titlul blogului nu va mai apărea deloc în titlul unei pagini individuale.

Pasul 5

Salvați șablonul modificat și verificați apoi cum apar titlurile. Ar trebui să vedeți ceva de genul: De ce Gigi Becali este mai bun decât Băsescu | Blogul lui Gigel, ceea ce este ok pentru Google.

Anumite șabloane este posibil să prezinte coduri mai complicate pentru titlu, de exemplu să existe două secvențe de tip <title>...</title>, atunci ele vor fi cuprinse între niște <b:if>...</b:if>, va trebui în acest caz să ștergeți toată structura IF. Dar aceste cazuri vor fi rare iar exemplul de mai sus poate fi adaptat cu ușurință la orice șablon.

De notat că există mai multe variante de optimizare a titlului pe Blogger/Blogspot dar metoda prezentată aici este foarte bună, în sensul că inclusiv paginile care rezultă când dați click pe o etichetă, pe o dată din arhiva blogului sau pe o pagină statică vor avea titluri SEO.

Mult succes!

17 comentarii

Anonim la 31 iulie 2013 la 22:41

As putea sa iti spun fara doar si poate ca te iubesc de nu mai pot, daca as fi si sigura ca a fiunctionat, ca de iusor, a fost usor. Mai exact, nu trebuie ceva timp pana cand e reindexat totul sau ceva de genul? Zic si eu, ca habar nu am cum sa verific..am incercat in google, dar tot la fel imi apar. e drept, ca e vorba de un singur articol. Trebuia sa incerc cu un articol proaspat?

Anonim la 31 iulie 2013 la 22:46

A, si nu sunt mai multe secvente title, am verificat.

Anonim la 31 iulie 2013 la 23:22

Am invatat cum sa verific. Dar nu merge. :( La tine merege, de aceea ma sters somentariul anterior.

Ethos la 31 iulie 2013 la 23:32

La mine titlurile erau de la bun început setate așa. La tine da, o să dureze până le reindexează Google, nu știu frecvența cu care o face, apoi ar trebui să apară cu titlul nou. Dar articolele pe care le scrii de acum înainte vor fi indexate cu titluri bune încă de la început. :)

Anonim la 31 iulie 2013 la 23:33

Hai ca le studiez si te tin la curent. Daca apar cu declaratia, sa stii de ce si ce ai facut!

Ethos la 31 iulie 2013 la 23:37

Cel mai simplu este scriind în Google site:sexulslab.info, asta îți va returna toate paginile indexate de Google de pe blogul tău.

Ethos la 31 iulie 2013 la 23:53

Nu știu la ce te referi cu ce am de făcut, dar ideea e așa: odată realizată modificarea, toate titlurile de pe blog ți s-au schimbat. Indiferent pe ce articol intri, că e scris luna trecută sau acum un an, el va avea titlul nou. Dacă nu apare așa în browser, dă refresh că e de la cache.

Dar în baza de date Google, articolele deja scrise vor mai rezista o vreme cu vechile titluri, așa cum erau când Google le-a văzut. Până când le va reindexa, ocazia cu care va face modificările necesare astfel încât ce are el în baza de date să corespundă cu ce ai tu pe blog.

Anonim la 31 iulie 2013 la 23:58

Pai ai facut ceva: m-ai invatat ce eu nu gaseam pe internet si cautam de ceva vreme. Ca mai intai am zis sa ma descurc singurica, nu sa intreb. E drept, prea priceputa nu's, da in schimb ma stiu muncitoare...
In sfarsit, ziceam ca daca apar cu declaratia de dragoste si recunostinta eterna, o sa fie pentru ca am vazut cu ochii lui Toma Necredinciosul ca modificarea chiar da rezultate.

Ethos la 1 august 2013 la 00:11

A, stai că citisem greșit mai sus.

Păi o să dea rezultate, acuma nu înseamnă că o să apari prima în Google la toate căutările, gândește-te că toți restul au și ei titluri bune. :) Dar o să apari mai sus decât înainte, pe titlurile vechi.

Anonim la 1 august 2013 la 00:22

Scriu acum ceva si vreau sa pun link catre tine,. Sa pun la articol sau la blog? Eu vorbesc de articol, dar parca ziceai tu undeva ca e mai bine...nu mai stiu cum. Da-mi de stire si daca am publicat, modific.

Ethos la 1 august 2013 la 00:36

Pune tot timpul în funcție de context. Dacă te referi la un articol anume, cum e cazul tău, pune spre articol. Dacă te referi la blog, de exemplu Costică și-a deschis blog ca să piardă vremea, punde direct spre blog.

Unknown la 1 august 2013 la 10:10

Sablonul meu e mai smecher, are codul pus direct :))

Ethos la 1 august 2013 la 10:43

Cele clasice (Filigran, Simplu, Eteric etc) trebuie modificate. La restul, depinde de șablon, autor și locul de unde l-ai luat. De exemplu majoritatea autorilor de șabloane nu se sinchisesc să pună titluri ca lumea (inclusiv Klodian, care-i autorul șablonului tău) dar dacă l-ai descărcat de pe btemplates.com atunci are codul inserat. :)

Anonim la 1 august 2013 la 22:22

A functionat@!!! Se indexeaza ca la tine!!! Multumesc mult de tot!!! Bineinteles ca am schimbat pe toate blogurile!!

Ethos la 1 august 2013 la 22:31

Păi de ce să nu funcționeze? :) Google indexează ce scrii tu, dacă „scrii” titlul cum trebuie îl indexează și el cum trebuie.

digital marketing agency Toronto la 5 ianuarie 2021 la 15:22

We are a leading digital marketing company in Toronto. Our services include SEO, SMO, Google ads, Facebook ads

Digital marketing agency Vancouver la 5 februarie 2021 la 12:47

We are leading digital marketing company in Vancouver. Our services include SEO, SMO, Google ads, Facebook ads.

Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.

Comentarii

ZeList

Arhivă