Cum poți verifica seriozitatea unei firme pe net

Să presupunem că vrei să apelezi la serviciile unei firme pe care o găsești pe net și despre care nu știi nimic. De exemplu, să zicem că activezi în domeniul transporturilor, ai nevoie niște de servicii de transport international de marfa și găsești firma Spedesa, din linkul anterior. Evident, pentru că vorbim de transport de mărfuri, nu îți permiți să angajezi niște firme dubioase, că vei avea de pierdut dacă serviciile oferite sunt proaste. Cum poți să te documentezi cu privire la calitatea acestei firme, fără altă resursă decât internetul? Cum poți afla dacă sunt serioși, dacă sunt de încredere, dacă își respectă termenele de livrare, dacă marfa ajunge în condiții bune etc, știind că nu te poți baza pe recenzii, care pot fi subiective sau chiar sponsorizate? Iată mai jos un mic ghid practic în această direcție.

gânditor

Dacă nu avem încredere în forumuri sau în bloguri, cu siguranță putem avea încredere în Google. Primul pas este să verificăm indexarea site-ului în Google. De ce? Pentru că, în cazul în care site-ul lor trimite spam, induce lumea în eroare etc, Google nu îl va lista într-o poziție prea bună. Dacă în schimb firma este serioasă și are un nume ce poate fi brand (adică nu compus din cuvinte comune, ca SC Marfă SRL, Transportul SA etc), atunci ar fi de dorit ca acest site să apară pe prima poziție când căutăm după numele firmei. În cazul nostru, dacă facem o căutare după „spedesa”, site-ul spedesa.ro este primul rezultat, așadar acesta este un prim semnal pozitiv despre ei.

Al doilea pas ar fi să verificăm dacă în spatele site-ului se află o firmă reală. Pentru asta putem, pe de o parte, să studiem site-ul căutând câteva elemente simple de control (au trecut un sediu? există o persoană de contact? au o adresă de mail sau, și mai bine, un nr de telefon? etc), iar de pe alta putem căuta firma într-un registru online al firmelor românești. În cazul nostru, casa de expeditii Spedesa are afișată adresa sediului, o căsuță de mail, două numere de telefon (fix și mobil) și o adresă de skype. Site-ul mai are o pagină intitulată "Despre noi", unde aflăm mai multe informații despre expediții, transporturi, grupaje de marfă, adică domeniul lor de activitate, apoi numele persoanei care a pornit afacerea etc. De asemenea, firma lor de transporturi apare în listafirme.ro, risco.ro etc.

La pasul trei putem să le verificăm popularitatea. Asta ne arată și gradul de deschidere și interacțiune cu potențialii clienți. Cum procedăm? Cel mai simplu, îi căutăm pe rețelele sociale. De pe site-ul spedesa vedem că au pagină de facebook (cu același nume). Pagina lor e activă, îngrijită și a primit până acum 438 de like-uri, deci sunt ok. Bineînțeles, faptul că au un clip de prezentare pe YouTube nu strică nici el:



Iată așadar câteva informații simple și obiective pe care le putem colecta de pe net și care ne pot creiona o imagine, cât de cât, despre firma (de transporturi sau de ce o fi) la care vrem să apelăm. Desigur, în cazul nostru toți acești pași devin inutili. Puteam sări complet peste ei, efectuând o simplă căutare pe Google și atât. Dar ghidul rămâne valabil în cazul general. Pentru că nu toate firmele sunt atât de tari încât să beneficieze de o prezentare din partea lui Google, mare, în dreapta, cu fotografii, date, amplasare pe hartă, la fel cum beneficiază unii politicieni sau figuri publice:

Spedesa - Google

0 comentarii

Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.

Comentarii

ZeList

Arhivă