Nu știu exact cum să-i zic, așa că am botezat-o anticipativă. Despre ce-i vorba? Mă gândeam, apropo de clipul cu Larry Page din articolul trecut, la felul în care se încearcă realizarea unui profil de utilizator pentru fiecare dintre noi, cu scopul declarat ca mașinile să ne servească mai bine. O simplă căutare pe Google după un anumit cuvânt poate însemna multe lucruri, în funcție de cine suntem noi, de context, capacitățile intelectuale sau afinitățile pe care le avem. De unde să știe motorul de căutare ce ne dorim de fapt, spre deosebire de alții care caută același cuvânt dar își doresc cu totul altceva, astfel încât să ne servească cât mai bine?
În viața reală acest lucru poate constitui un excelent avantaj. A fi capabil să ghicești de exemplu dorințele iubitei, iubitului sau partenerului tău de viață, și apoi să i le împlinești. La modul general, a putea intui ce doresc ceilalți de la tine îți poate deschide nenumărate uși, ajutându-te în viață. Pentru că atunci tu vei știi cum să te comporți în diverse situații, vei știi ce cuvinte are nevoie șeful tău să audă de la tine, practic vei fructifica la maxim fiecare moment prin care vei trece.
Imaginați-vă acum asta și pe net. Să zicem de exemplu că intrați pe un magazin destinat adulților, cum este sexshop-deluxe.ro. Evident, unul virtual (online). În acel magazin găsiți diferite produse erotice, de forme și mărimi diferite, la prețuri mai mari sau mai mici, pentru bărbați sau pentru femei, răspunzând unei fantezii sau alteia etc. Va trebui însă să căutați până găsiți exact obiectul care se potrivește cu fantasma voastră erotică, sau poate nu-l veți găsi. Cum ar fi dacă magazinul ar știi în avans sau ar putea anticipa ce vă doriți de la o astfel de jucărie, și v-ar prezenta de îndată ce ați intrat pe site o ofertă personalizată, adaptată la așteptările dvs?
Sau, să zicem că sunteți bărbat și intrați pe un site cu poze și materiale incitante. Cum ar fi dacă acel site ar putea să deducă cumva ce preferințe aveți, ce fel de dimensiuni vă atrag (poate vă plac busturile mai proeminente sau fetele mai puțin slabe), dacă vreți să vedeți un filmuleț pornografic sau niște nuduri artistice, dacă sunteți heterosexual sau nu etc, și v-ar oferi poze/filme/materiale/produse în acord cu aceste preferințe ale dvs? Un astfel de site ar reporta, evident, un mare succes. La rândul dvs, ați fi servit mult mai repede și mai eficient, în sensul că ați găsi de la bun început exact lucrurile pe care le căutați și care vă fascinează.
Am dat exemplul cu sexualitatea, dar poate că nu-i cel mai bun. Deoarece impulsul sexual e atât de puternic în om, încât o fată cu sânii dezgoliți va atrage imediat privirile bărbaților, indiferent că e blondă sau brunetă, mai slabă sau mai plinuță etc. Dar cred că ați înțeles unde bat, și cred că puteți extrapola ușor și la alte domenii, fără legătură cu erotismul. Însă erosul este semnificativ aici, pentru că e un subiect sensibil, apropo de compromiterea datelor personale.
Deci ar fi util și avantajos. Dar cât de sigur? O femeie care își dorește în secret lanțuri, cătușe și un stăpân dominant, pentru că are astfel de fantezii, va găsi mult mai repede jucării sexuale pentru nevoile ei. Dar cum s-ar simți dacă vecinul și vecina ar afla, de exemplu datorită unor găuri de securitate, despre fanteziile ei secrete? Sau dacă aceste date ar ajunge pe mâna diverselor guverne, companii, agenții și advertizeri, care nu dau doi bani pe respectarea a ceea ce englezii numesc privacy?
Întrebări la care încă nu avem un răspuns.
În viața reală acest lucru poate constitui un excelent avantaj. A fi capabil să ghicești de exemplu dorințele iubitei, iubitului sau partenerului tău de viață, și apoi să i le împlinești. La modul general, a putea intui ce doresc ceilalți de la tine îți poate deschide nenumărate uși, ajutându-te în viață. Pentru că atunci tu vei știi cum să te comporți în diverse situații, vei știi ce cuvinte are nevoie șeful tău să audă de la tine, practic vei fructifica la maxim fiecare moment prin care vei trece.
Imaginați-vă acum asta și pe net. Să zicem de exemplu că intrați pe un magazin destinat adulților, cum este sexshop-deluxe.ro. Evident, unul virtual (online). În acel magazin găsiți diferite produse erotice, de forme și mărimi diferite, la prețuri mai mari sau mai mici, pentru bărbați sau pentru femei, răspunzând unei fantezii sau alteia etc. Va trebui însă să căutați până găsiți exact obiectul care se potrivește cu fantasma voastră erotică, sau poate nu-l veți găsi. Cum ar fi dacă magazinul ar știi în avans sau ar putea anticipa ce vă doriți de la o astfel de jucărie, și v-ar prezenta de îndată ce ați intrat pe site o ofertă personalizată, adaptată la așteptările dvs?
Sau, să zicem că sunteți bărbat și intrați pe un site cu poze și materiale incitante. Cum ar fi dacă acel site ar putea să deducă cumva ce preferințe aveți, ce fel de dimensiuni vă atrag (poate vă plac busturile mai proeminente sau fetele mai puțin slabe), dacă vreți să vedeți un filmuleț pornografic sau niște nuduri artistice, dacă sunteți heterosexual sau nu etc, și v-ar oferi poze/filme/materiale/produse în acord cu aceste preferințe ale dvs? Un astfel de site ar reporta, evident, un mare succes. La rândul dvs, ați fi servit mult mai repede și mai eficient, în sensul că ați găsi de la bun început exact lucrurile pe care le căutați și care vă fascinează.
Am dat exemplul cu sexualitatea, dar poate că nu-i cel mai bun. Deoarece impulsul sexual e atât de puternic în om, încât o fată cu sânii dezgoliți va atrage imediat privirile bărbaților, indiferent că e blondă sau brunetă, mai slabă sau mai plinuță etc. Dar cred că ați înțeles unde bat, și cred că puteți extrapola ușor și la alte domenii, fără legătură cu erotismul. Însă erosul este semnificativ aici, pentru că e un subiect sensibil, apropo de compromiterea datelor personale.
Deci ar fi util și avantajos. Dar cât de sigur? O femeie care își dorește în secret lanțuri, cătușe și un stăpân dominant, pentru că are astfel de fantezii, va găsi mult mai repede jucării sexuale pentru nevoile ei. Dar cum s-ar simți dacă vecinul și vecina ar afla, de exemplu datorită unor găuri de securitate, despre fanteziile ei secrete? Sau dacă aceste date ar ajunge pe mâna diverselor guverne, companii, agenții și advertizeri, care nu dau doi bani pe respectarea a ceea ce englezii numesc privacy?
Întrebări la care încă nu avem un răspuns.
0 comentarii
Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.