Dependența de Candy Crush

N-am jucat niciodată. Candy Crush. Că alte jocuri am mai jucat, deși nu sunt un gamer, tocmai din motivele sugerate de titlu. Dependența. Timpul pierdut în fața ecranului de sticlă, trăind o viață virtuală care de fapt nu-i a ta. Candy Crush este jocul poporului, la fel cum Facebook este platforma poporului. Îl poți juca chiar pe Facebook sau pe mobil. Iar firma care l-a creat,King Digital Entertainment, declară venituri de peste jumătate de miliard de dolari.

fan candy crush

Dacă am face o disecție sau autopsie acestui joc, am observa câteva principii simple pe baza cărora el este atât de popular. Primul, se adresează oricui. Adică este atât de simplu încât poate fi jucat chiar și de preșcolari. Al doilea, e multiplatformă. Adică se poate juca și pe rețelele sociale, și pe mobil, și pe tabletă, și pe orice e conectat la net. Astfel vi se asigură o continuitate: de pe orice dispozitiv intrați online, veți relua jocul de unde l-ați lăsat. De murit, am înțeles că nu muriți niciodată, în sensul reluării nivelelor de la zero. Trei, primele nivele sunt foarte ușor de depășit. Patru, este gratis.

Desigur, faptul că e gratis nu înseamnă că nu veți fi tentați să deschideți portofelul pentru a trece de anumite nivele dificile sau a primi diverse bonusuri, cum unii care au studiat fenomenul au avut ocazia să constate pe pielea lor. Și astfel timpul se scurge, iar voi îl pierdeți apăsând pe niște butoane. Și plătiți pentru asta.

Dar ca să-i facem o autopsie sau măcar o disecție, ar însemna să-l declarăm prima dată mort. Ori de așa ceva nu cred să fie vorba prea devreme...

0 comentarii

Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.

Comentarii

ZeList

Arhivă