De ce nu cred că va renunța Google la Blogger (Blogspot)

Scriam pe Blog Media zilele trecute că respectivul site rulează pe platforma Blogger. Pentru cei care nu știu, Blogger este o platformă pe care se pot crea bloguri. Le cunoașteți după terminația blogspot.com. Serviciul a fost dezvoltat inițial de o firmă numită Pyra Labs, dar care a fost cumpărată de Google în 2003. Așadar, la ora actuală, platforma Blogger este deținută de Google.

Comparativ cu WordPress-ul, Blogger este mai slabă ca și tehnologie sau funcționalități dar Google vă lasă o mare libertate în ce privește găzduirea, incluzând posibilitatea de a folosi gratuit un domeniu propriu, dacă-l aveți. Acesta este și motivul pentru care blogurile mele au URL-uri de forma nume.m3d1a.ro (sau alte domenii) în loc de nume.blogspot.com. Așadar, blog pe domeniu propriu, gratuit, hostat pe servere de mare viteză, rezistente la atacuri informatice, și beneficiind de spațiu arhisuficient, iată ce avantaje ne oferă acest pachet.

Blogger

Ei bine, în articolul respectiv un comentator mă întreabă ce voi face dacă Google va închide acest serviciu de bloging. Dați-mi voie să opinez că n-o va face, cel puțin nu în viitorul apropiat sau mediu, și prin asta să completez articolul respectiv. De ce nu cred că va renunța Google la Blogger? Din mai multe motive.

În primul rând, Google a renunțat într-adevăr la multe și diverse servicii, printre care și readerul (agregatorul de noutăți), dar spre deosebire de el, Blogger este un serviciu cumpărat. Deci în care a investit bani. Deci vorbim de a achiziție gândită, nu de un experiment.

În al doilea rând, Google se promovează prin intermediul blogurilor găzduite de el. Deoarece serviciul este gratuit, există la ora actuală milioane de site-uri pe blogspot.com, cam la bătaie cu cele de pe wordpress.com, cele două servicii fiind cele mai cunoscute în acest sens. Așadar avem o mare „acoperire” care nu face decât să popularizeze celebrul motor de căutare încă și mai mult. În plus, o mare parte dintre aceste bloguri conțin texte de o foarte bună calitate, ceea ce din nou n-are cum să strice imaginii gigantului de silicon.

Tot la beneficii indirecte menționez faptul că orice cont pe Blogger înseamnă automat un cont pe Google+ și că, acceptând o anumită sugestie care ni se oferă la crearea blogului, putem face astfel încât postările și comentariile de pe el să genereze conținut și pe Google+, adică să se afișeze și acolo. Ori Google are tot interesul (și trage din toate gurile de tun) pentru a-și promova această rețea socială, în competiție cu Facebook-ul, fiindcă și de acolo se pot face bani.

Și cu asta am ajuns la bani. Există și un avantaj sau beneficiu direct al acestui serviciu de bloging: Google folosește blogurile găzduite de el ca locuri unde să-și afișeze reclamele. Care reclame constituie actualmente principala lui sursă de venit. Și atunci, când credeți că o să renunțe la un serviciu care îi aduce popularitate, care îi promovează rețeaua socială și care îi facilitează câștiguri financiare?

Părerea mea este că nu prea curând.

5 comentarii

Maria Calin la 2 aprilie 2014, 21:03

Așa! Și pe mine de ce nu m-ai sfătuit să rămân pe blogspot?

Ethos la 2 aprilie 2014, 21:34

Pentru că este mai bine cum ai tu.

Sunt trei platforme: blogspot-ul, wordpress.com și wordpress pe domeniul tău. Dacă ar fi să le comparăm, am putea zice că blogspot este o Dacie gratis fără niciun fel de restricții, wordpress.com este un Mercedes gratis dar cu restricții (nu-l poți vopsi cum vrei tu, nu poți depăși 60 km/oră etc) în timp ce wordpress pe domeniul tău este un Mercedes fără nicio restricție dar care te costă.

Dintre soluțiile gratuite, blogspotul este una foarte bună, că mai bine o Dacie cu care să faci ce vrei decât un Mercedes care doar să te frustreze, dar dacă ești dispus să dai ceva bani, WordPress-ul este mașina câștigătoare, pentru că Mercedesul este mai bun ca Dacia. Iar cum tu ai câștigat această mașină la loz în plic, adică nici măcar n-a trebuit s-o cumperi... să-ți fi recomandat să rămâi la vechea Dacie? ;)

Stai liniștită, că eu am și pe blogspot, și pe wordpress... :)

Maria Calin la 2 aprilie 2014, 21:41

Te-am întrebat, nu te-am certat. Tare îmi place cum răspunzi tu la nătăfțeți, adicătălea mie. Mulțumesc pentru tot!

Maria Calin la 2 aprilie 2014, 21:41

* nătăfleți

Ethos la 2 aprilie 2014, 23:35

Mai depinde și de câte bloguri ai.

Dacă ai unul singur și e ceva serios, e mai bun wordpress-ul.

Dacă ai o grămadă, să le ții pe toate pe wordpress te poate costa mai mult (timp, bani etc, că trebuie să te ocupi tu de ele, să le faci actualizări, să le repari când se bușește ceva, în timp ce pe blogspot se ocupă Google de tot, tu doar scrii). Atunci, ar fi o idee bună ca blogul principal să-l ții pe wordpress iar cele secundare sau care sunt făcute pentru advertoriale șamd, pe blogspot. :)

Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.

Comentarii

ZeList

Arhivă