Am instalat acasă o versiune beta de Firefox. Pentru cei care nu știți, versiunile beta sunt versiuni care încă nu au fost lansate pentru publicul larg dar sunt disponibile celor care doresc să le testeze. Dar să explic mai pe larg.
Un soft, o aplicație, un browser etc evoluează. Periodic se scot noi versiuni ale lui, care îl îmbunătățesc, îi adaugă funcționalități, îi corectează buguri sau erori. Când se începe lucrul la o nouă versiune, aceasta primește mai întâi numele de alfa. Ea nu este încă disponibilă pentru download, deoarece poate conține multe erori. După ce echipa de developeri o corectează (pe cât posibil) și finisează, o denumesc beta și o oferă pe un canal separat de download, pentru cei care doresc. În funcție de feedback-ul primit de la aceștia (care poate fi automat, softul trimițând rapoarte de crash-uri și performanță), se corectează și ultimele erori (detectabile) și apoi programul este lansat oficial.
Așadar, rulând o versiune beta a unei aplicații ai avantajul că afli mai repede ce opțiuni noi va avea ea dar ești expus unui risc mai mare de incompatibilități, erori etc.
Ei bine, la ultima versiune de Firefox (beta) testată recent, am observat că cei de la Mozilla au implementat o nouă pagină de speed dial (pagina care se afișează când apești Ctrl+T sau deschizi un tab nou). Acolo sunt prezente, ca de obicei, site-urile vizitate mai des, dar există un buton cu niște setări, și la informații suntem anunțați că în viitor Mozilla va putea introduce printre acele taburi (cu site-uri vizitate frecvent) recomandări din partea lor.
Încă n-am avut timp să testez funcționalitatea (și probabil va dura ceva până vom vedea efectiv reclamele) dar direcția este clară pentru mine: browserul se transformă încet-încet într-unul comercial, adică care să facă bani de pe urma utilizatorilor (chiar dacă indirect, în sensul că vom vedea reclame pe care vom da click-uri).
Un soft, o aplicație, un browser etc evoluează. Periodic se scot noi versiuni ale lui, care îl îmbunătățesc, îi adaugă funcționalități, îi corectează buguri sau erori. Când se începe lucrul la o nouă versiune, aceasta primește mai întâi numele de alfa. Ea nu este încă disponibilă pentru download, deoarece poate conține multe erori. După ce echipa de developeri o corectează (pe cât posibil) și finisează, o denumesc beta și o oferă pe un canal separat de download, pentru cei care doresc. În funcție de feedback-ul primit de la aceștia (care poate fi automat, softul trimițând rapoarte de crash-uri și performanță), se corectează și ultimele erori (detectabile) și apoi programul este lansat oficial.
Așadar, rulând o versiune beta a unei aplicații ai avantajul că afli mai repede ce opțiuni noi va avea ea dar ești expus unui risc mai mare de incompatibilități, erori etc.
Ei bine, la ultima versiune de Firefox (beta) testată recent, am observat că cei de la Mozilla au implementat o nouă pagină de speed dial (pagina care se afișează când apești Ctrl+T sau deschizi un tab nou). Acolo sunt prezente, ca de obicei, site-urile vizitate mai des, dar există un buton cu niște setări, și la informații suntem anunțați că în viitor Mozilla va putea introduce printre acele taburi (cu site-uri vizitate frecvent) recomandări din partea lor.
Încă n-am avut timp să testez funcționalitatea (și probabil va dura ceva până vom vedea efectiv reclamele) dar direcția este clară pentru mine: browserul se transformă încet-încet într-unul comercial, adică care să facă bani de pe urma utilizatorilor (chiar dacă indirect, în sensul că vom vedea reclame pe care vom da click-uri).
0 comentarii
Pentru afișarea avatarului, utilizați un cont Google. Nu faceți reclamă: comentariile cu linkuri spre magazine online (inclusiv pe nick) vor fi marcate cu spam. Lucru pe care probabil nu-l doriți, dacă ne gândim că blogul de față e găzduit de Google.