Firefox 29 (Australis)

La începutul lunii (de fapt pe 30 aprilie) a fost scoală la rampă o nouă versiune de Firefox, celebrul browser produs de Mozilla. Această versiune este oarecum specială, în sensul că vine cu niște schimbări însemnate de interfață și personalizare. Chiar dacă tardiv, mai jos o să redau câteva opinii personale cu privire la ce oferă această versiune de Firefox, eventual pentru cei care nu folosesc browserul și ar dori să-l încerce.

Schimbările principale (sau cel puțin care îți sar în ochi) sunt legate de design. În primul rând, taburile (paginile) au fost rotunjite, ceea ce le dă un aspect insolit și, din punctul meu de vedere, atractiv. Nu la fel de atractiv, ba chiar deranjant, este faptul că taburile inactive se pierd acum în fundal, cu motivația că așa vom știi care e pagina activă. Mulțumesc, o știam și înainte, schimbarea asta nu e necesară.

sexy firefox

În efortul de a simplifica interfața cât mai mult și de-a o apropia de cea din Chrome, programatorii de la Mozilla au scos butonul-meniu Firefox din stânga-sus (copiat și acela după Opera) și l-au înlocuit cu un buton mai mic, amplasat în dreapta, asemenea browserului de la Google. Schimbarea este de bun augur, ergonomică, iar meniul arată acum mai frumos. Apoi, s-a implementat un buton cu dublă funcționalitate, prin care poți adăuga un site la favorite (bookmarks) sau poți deschide lista site-urilor deja adăugate. Și trebuie să recunosc, e foarte frumos.

Unul din lucrurile care i-au adus renume lui Firefox a fost flexibilitatea lui, exprimată prin numărul mare de extensii (pluginuri) create pentru el, care-l pot transforma în aproape orice. Mergând pe această linie, autorii browserului i-au adăugat o opțiune de customizare, prin care orice utilizator poate în mod foarte simplu redefini, șterge, adăuga sau reamplasa butoanele existente, atât cele standard cât și cele noi (aduse de extensiile instalate), atât în meniul de setări cât și în bara de butoane de sus. Pentru internautul educat mediu, aș zice că opțiunea este una forte.

Interfața de la Firefox 29 a fost botezată Australis și anunțată chiar pe blogul fundației, în articolul Mozilla Introduces the Most Customizable Firefox Ever with an Elegant New Design. Ca o paranteză aici, n-am înțeles niciodată de ce site-urile de tehnologie și știri de la noi citează tot soiul de surse, mai puțin cele oficiale. Revenind, tot din articolul cu pricina, un scurt videoclip care exprimă în imagini și cuvinte ceea ce am redat eu mai sus textual:


Dar oricât de finisat ar fi, noul firefox nu reușește să schimbe opinia unor utilizatori experimentați despre direcția în care a luat-o Mozilla în ultimii ani. Și, din păcate, deși arată mai bine, deci am putea spune că la capitolul ambalaj a făcut un pas înainte (în timp ce Chrome a regresat cu un pas), browserul este în continuare bazat pe motorul Gecko, care este mai lent decât Blink-ul ce alimentează Chrome și Opera. Cu alte cuvinte, Chrome este în continuare mai rapid decât Firefox.

Acustica și ritm

Zilele trecute au fost tot felul de evenimente în localitatea mea. Ceea ce e absolut normal pentru perioada asta, deoarece evenimentele se repetă în fiecare an. De altfel, nu-i cazul doar aici: cam peste tot, odată cu apariția căldurii, încep „zilele orașului cutare”, cu muzică, ambianță, tarabe, ieșit în cnetru noaptea etc. Frumos.

Ce am remarcat nou în acest an a fost acustica mult mai bună și, de asemenea, muzica de o calitate net superioară anilor precedenți. În plus, e destul de mișto ca într-un orășel de provincie să auzi și muzică disco, sau dance, sau oricum ce e în vogă mai nou, pe lângă „trilurile” populare cu care ne-am obișnuit an de an. Încă muzica populară mai prinde, pentru că există cei din generația a doua și a treia. Și apoi, mai bine așa decât ritmuri de manele.

dans modern - fată

Dar ce te faci cu dansul? Acustică ai, ritm există, anturajul e ideal - și vrea cineva să danseze. Aici să te ții! Pentru că unii știu dansa, alții nu. Bine, am putea discuta separat, pentru băieți și fete. La fete se simte cel mai ușor cine are și cine nu are mișcarea în sânge: o parte dintre ele pur și simplu aproape că nu pot sta locului când aud o melodie frumoasă. Și dacă stau pe loc, își unduiesc corpul. Adevărul e că o fată care dansează bine este superbă, și fascinează orice bărbat. Cred că se poate face o legătură între modul cum te miști pe ringul de dans și energia erotică de care dispui: cu cât dansezi mai bine, cu atât ești mai liberă, mai senzuală și, am putea spune, mai experimentată. Și aici poți să te scoți dacă de exemplu nu ai un chip ideal sau un corp de manechin, pentru că poți să dansezi mai bine decât o tipă slabă, fardată strident și înțepată. Și e posibil ca tu să fii cea care merge acasă cu Făt-Frumos, nu ea.

În fine, la băieți e ceva mai dramatic, în sensul că unii dintre ei chiar nu știu să se miște. Iar fetele simt asta. Și ce fată nu-și dorește un bărbat care să stea ca un lemn, să nu știe să se miște, să nu știe să se unduiască pe ritmurile ei?  Femeia este ca o apă iar bărbatul care vrea să-i fie alături trebuie să fie asemenea unei sălcii. Sigur, uneori te poți preface. Sau spui că n-ai chef să dansezi. Dar uneori nu poți evita. Mergi de exemplu la o nuntă, și acolo se joacă. La dans hai că mai țopăi, dar la jucat se vede imediat dacă știi sau nu.

Expresia cursuri dans nunta îți spune ceva? Este salvarea ta din situația asta, dacă te simți cu musca pe căciulă și dacă locuiești în București. Pentru cei care locuiesc în provincie, eventual în zone unde abia există un cinematograf și un curs de arte marțiale, situația se tranșează la încrederea în tine, disponibilitatea de a-ți depăși limitele și apelarea la prieteni. Lucru pe care nu toți pot să-l facă. Dar cel puțin bine că avem acustică. Și nunți, care au loc săptămână de săptămână în frumosul meu oraș din Ardeal...

Ce este memoria RAM ?

Memoria RAM (Random Access Memory) este constituită de fapt din niște plăcuțe mici, la ora actuală cam de 1-2 GB, pe care le poți insera în anumite locașuri din placa de bază a unității PC. Fiecare calculator suportă un anumit număr de plăcuțe de memorie și o anumită cantitate maximă de RAM, iar tipul memoriei evoluează foarte rapid, cam la câțiva ani apare un format nou (de exemplu la Pentium 4 era DDR, apoi a apărut DDR2, astăzi avem DDR3) și nu poți pune memorie nouă la un PC vechi sau invers.

plăcuțe cu memorie RAM

La ce folosește memoria RAM? Simplu spus, tot ce aveți voi pe calculator (muzică, filme, poze, jocuri, diverse fișiere) se află salvat fie pe discul dur (așa-zisul hard disk), fie (mai nou) pe un dispozitiv SSD, fie pe un suport extern (CD, DVD etc). Dar ele se află acolo am putea spune arhivate, inerte. Dacă doriți să vedeți o imagine sau un film, să rulați un joc etc, fișierele corespunzătoare trebuie mai întâi încărcate de pe disc (ssd etc) în memoria internă sau RAM. Abia după aceea ele devin active. De ce este necesară această încărcare a fișierelor în RAM? Pentru că memoria RAM are un mare avantaj față de toate celelalte memorii (disc dur, ssd etc): este foarte rapidă.

Dezavantajul memoriei RAM este că nu-i persistentă: dacă se întrerupe alimentarea ei cu curent electric, se resetează. De aceea, dacă lucrați la un fișier și nu-l salvați, iar programul în care procesați fișierul nu are o opțiune de autosalvare la un anumit interval de timp, în momentul în care să zicem experimentați o pană de curent sau opriți din greșeală calculatorul, pierdeți toate modificările făcute iar fișierul revine la forma în care era când ați început să lucrați la el (sau când l-ați salvat ultima dată). Pentru că acel fișier se afla în memoria RAM și nu era salvat pe disc.

Cantitatea totală de memorie RAM este mult mai mică decât spațiul de pe disc. Asta deoarece nu veți avea niciodată nevoie să rulați toate fișierele din calculator simultan. Dacă vreți, discul este asemenea unui dulap pentru haine în timp ce RAM-ul reprezintă ceea ce purtați la un moment dat pe voi. Totuși, când memoria RAM este mică iar noi deschidem multe programe, de exemplu ascultăm muzică, inscripționăm un film, deschidem mai multe pagini în browser etc, este posibil ca fișierele care se încarcă să depășească spațiul disponibil în RAM. În acest caz sistemul de operare va folosi o așa-numită pagină cache, practic un spațiu de pe disc, pe post de memorie RAM suplimentară. Asta va preveni căderea sistemului dar va face ca programele să ruleze foarte încet și noi să vedem cum ledul roșu de la hard disk se tot aprinde (să ne amintim că discul este mult mai lent decât RAM-ul).

Cu cât aveți mai multă memorie RAM, cu atât puteți rula mai multe lucruri simultan fără ca sistemul să încetinească. Iar dacă avem în vedere că antivirusul consumă memorie, browserul consumă memorie, Windowsul consumă memorie doar pentru a fi pornit etc, puteți deduce că e bine să aveți cât mai mult RAM.

Un design simplu

După cum vă spuneam în articolele precedente, sunt în căutarea unei noi teme pentru blog. Motiv din care uneori mă uit cu atenție pe site-urile pe care intru, le observ aspectul general, detaliile, „cosmetizarea” etc. Adică nu v-ați întrebat niciodată, de curiozitate măcar: cât de mare o fi legătura între cum arată un site și succesul firmei din spatele lui?

Eu cred că există o legătură semnificativă. La fel cum la o fată ne uităm prima dată la înfățișare, la cum arată, la fel cum la un apartament îi admirăm culoarea și mobila, un site ne atrage sau nu prin designul lui. Azi vă prezint un astfel de design minunat. Teoretic puteți să-l găsiți și voi, dacă de exemplu căutați lenjerii pentru hoteluri, dar practic e puțin probabil, în ideea că nu prea cunosc blogeri care să dețină un hotel. Eventual care să se cazeze acolo. :)

prosoape inedite

Ce-i plăcut la tema acestui site? În primul rând cromatica sau aspectul. Nu avem culori stridente, din contră, diverse nuanțe de alb și albastru spre gri plus negru, foarte mișro, armonios îmbinate. E o plăcere să citești un text acolo, și presupun că asta le face bine și dintr-un alt punct de vedere. De ce? Pentru că ei comercializează lenjerii: perdele, pilote, saltele, draperii, cuverturi de pat, prosoape etc. Și toate acestea nu pentru lelea Saveta acasă ci pentru hoteluri, așadar produsele lor trebuie să fie de bun-gust și să se ridice la anumite standarde.

Adică imaginați-vă: sunteți în luna de miere și vizitați țara. Aergeți la recepția unui hotel de 5 stele, comandați o cameră pentru o săptămână, intrați în ea și acolo totul frumos, mobilă de calitate, amplasare ideală, la soare, dar așternuturile, fețele de pernă, prosoapele din baie - de o calitate îndoielnică. Vă strică toată experiența, plus dă hotelului o notă de dezinteres pentru clienții lui. Ei bine, un site care arată excelent este o primă garanție că designul, aspectul, forma și culoarea sunt lucruri de la care producătorul în cauză nu face rabat.

pisoare inedite

Acum, făcând o scurtă paranteză, aș putea face o comparație care nu ne avantajează pe noi, românii. Sau cel puțin anumite hoteluri de pe litoral, unde țin minte imagini de la emisiunile ProTV din vară, reporteri care închiriau o cameră ca să constate condițiile de locuit acolo, și găseau dușuri stricate, haine de pat nespălate, perdele murdare sau rupte etc. În contrast cu unele persoane inventive din afară, care concep articole și chestii de genul celor ilustrate de imaginile de mai sus. :)

Revenind, site-ul de care vă ziceam inițial are o temă frumoasă. Iar eu m-aș băga la creat o temă pe Blogger după un anumit model. Două lucruri mă opresc însă în cazul de față. Primul: tema nu este fluidă (nu se adaptează rezoluției ecranului, exemplu nu e optimizată pentru mobil). Ceea ce e ok pentru ei, că nu sunt site de poze amuzante pe care să le acceseze liceenii în pauză de pe smartphoane, dar nu-i ok pentru mine, care am blog. Și doi: designul e mai potrivit unui magazin online decât unui blog.

Așadar, încă mai caut. Dar căutând, uite că găsesc și lucruri sau șabloane frumoase, chiar dacă ele nu s-ar potrivi acestui blog...

Chrome 33, pe bune?

A trecut ceva timp de când ultima versiune de Chrome (care probabil și-a mai făcut un update de atunci, n-am urmărit) îmi tot afișează o interfață nouă, cu un Google mare care tronează deasupra. Bine, e impropriu spus Chrome, deoarece folosesc un browser bazat pe el, Chrome-like dacă vreți, dar până la urmă e același lucru. Deci iată interfața de care vă vorbesc (click pe imagine pentru mărire):

chrome 33

Așa arată prima pagină Chrome după o instalare proaspătă sau o ștergere a datelor de navigare. În timp, cele 8 căsuțe de jos vor fi populate cu site-urile accesate mai des. Avem opțiunea de a elimina un site de acolo dar nu și de a-l fixa în locul respectiv sau de a-l edita. Ceea ce e ok, așa era și înainte. Dar ce caută acea bară de căutare Google, cât Casa Poporului, ocupând cea mai mare parte din ecran? Înainte nu exista așa ceva iar căsuțele cu site-urile de jos erau mari, pe toată pagina.

Mai departe, au dispărut linkurile spre magazinul Chrome, extensii, aplicații și ultimele pagini închise, care erau înainte. Apropo, pentru cei care se întreabă cum fac să dispară butonul Apps de sus: se dă click pe secțiunea de bookmarks și se debifează show apps shortcut. Revenind la caseta de search din mijloc, dacă vrei să cauți ceva în acea bară, ești trimis instantaneu (la prima literă tastată) în bara de URL-uri de sus. Ceea ce îți dă o senzație stranie.

Explicația autorilor a fost cam la modul următor: puțină lume știe că bara de adrese de sus (unde scriem URL-ul site-ului sau paginii web pe care vrem să intrăm) funcționează de mult timp și pe post de casetă de căutare. Adică scrii ceva acolo, dacă e o adresă browserul știe și te duce pe ea. Dacă nu e o adresă, browserul lansează o căutare Google după textul pe care l-ai scris și îți afișează rezultatele.

Dar lucrul ăsta nefiind, se pare, foarte cunoscut, s-a constatat că multă lume deschide o nouă pagina (tab) și intră pe Google pentru a căuta ceva, în loc să scrie ce dorește să caute direct acolo sus. Așa că, pentru a-i „învăța” că se poate căuta și sus, au făcut aceste modificări.

Nu știu dacă pe afoni îi va ajuta cu ceva, dar pentru mine noua interfață reprezintă un pas în spate la capitolul uzability. Sunt sigur că și pentru voi.

Din complicațiile inerente ale unei simple schimbări

Tatonez cu ideea de a schimba tema acestui blog. Motivele sunt destul de simple: m-am plictisit de cea de acum. La început am fost fascinat de ea dar apoi iubirea s-a stins treptat, sau aș putea zice că m-am săturat de modelul ăsta „boxed”, pătrățos, a-la Windows 8. În plus, tema actuală nici nu este fluidă (pe mobil se afișează o altă temă). Am deja câteva variante pe care le-am luat în considerare și mai caut.

Problema e că schimbarea unei teme vine cu o serie de inconveniențe. Asta mai ales dacă ești pretențios, migălos și perfecționist, și investești o grămadă de timp și energie în „finisaje”, cum am făcut eu. Nu-ți vine să crezi cât de multe chichițe trebuie să modifici când schimbi o temă (dacă o vrei perfectă). Într-un fel, e similar cu situația în care te muți undeva. Și abia când se pune problema mutării efective și a făcutului de bagaje, realizezi câte lucruri s-au adunat în vechiul apartament, unele nefolositoare dar altele pe care vrei să le păstrezi și deci trebuie să le împachetezi și pe ele.

mutare

Pe principiul ăsta, cred că unui bărbat care locuiește într-un apartament cu 5 camere îi este mai ușor să se mute decât unei femei care locuiește într-o garsonieră. De ce? Pentru că la bărbat este simplu: are de cărat mobila și cam atât. Bine, n-o poate căra el, oricât de bărbat ar fi. Dar tot e simplu: apelează la o firmă care să-i transporte mobila, caută pe Google mutari mobila bucuresti, și gata. În câteva ore e mutat, cu pat, cu dulapuri, cu tot ce vrei, ba i le și aranjează ăia în noua locuință cum își dorește el.

În schimb, imaginați-vă pentru o femeie: ea nu va avea foarte mult mobilier, așa că nu va apela la o firmă specializată pe mutări. Și, ca să mai economisească niște bani, își va suna iubitul să vină cu prietenii de bere și să-i ducă masa, scaunele și patul, dacă mai vrea să vadă pat pe viitor. După care va începe să umple sacoșele. Și aici survine problema. Că nu vă imaginați câte nimicuri (lipsite de importanță pentru noi dar absolut esențiale în ochii lor) poate avea o femeie într-o cameră! Îi va lua câteva zile să se mute cu totul.

Ei bine, eu sunt femeia.  Pe blogul ăsta, eu sunt femeia din analogia de mai sus, pentru că l-am migălit, l-am aranjat, l-am împodobit mai ceva decât își îngrijesc fetele corpul sau părul. Mici, minore, ultrafine detalii legate de aspect, și pe toate acestea le voi pierde când voi schimba tema. Și va trebui s-o iau de la zero, pentru că fiecare temă este diferită, și trebuie să scrii cod separat pentru ea, nu există soluții universale. La fel cum, într-un nou apartament, va trebui să găsești o nouă poziție pentru noptieră, sau pentru veioză, sau pentru tablouri.

Cu toate acestea, după cum vă spuneam, doresc să fac o „renovare” serioasă. Așa că în curând, e posibil să vedeți ceva diferit sau nou aici. Până atunci, iată că am găsit o analogie interesantă: blog-apartament. Sau una încă și mai bună: bloc-blog!

Sfaturi pentru cei care doresc să-și deschidă un magazin online

Astăzi o să ofer câteva sfaturi utile mai ales celor care doresc să își facă o mică afacere pe net, adică un magazin online în care să vândă un anumit produs. Indiferent care ar fi el. Sfaturile care urmează sunt mai ales dintr-o perspectivă tehnică, SEO dacă vreți, având drept scop o cât mai bună poziționare în motoarele de căutare și un impact cât mai mare asupra vizitatorilor.

Firește, nu sunt exhaustive: nu o să ofer un curs, ci câteva indicații. Site-ul pe care o să-l iau drept model și care de altfel a constituit principala sursă de inspirație pentru textul de față este un mahazin de jucării, respectiv worldoftoys.ro (Lumea jucăriilor în limba română). Pentru un produs exemplificator de pe acest site, voi folosi papusa monster high Catrine Demew.

mattel - papusa monster-high Catrine Demew

Fără alte adăugiri, să intrăm în subiect. În primul rând, să notăm domeniul: se termină cu .ro. Astfel, Google știe că site-ul are un conținut ce se adresează publicului român, și îl va fișa cu precădere celor care caută ceva în limba română sau de pe IP-uri românești. Deci un prim sfat legat de site-ul dvs este să folosiți extensia .ro (sau .com dacă livrați produse și în srăinătate).

Mai departe, site-ul nostru are o temă excelentă: foarte frumoasă și atractivă, ilustrând sau trezind interesul pentru obiectele pe care le comercializează - în cazul nostru jucăriile pentru copii - dar în același timp simplă, la modul că nu e încărcată cu o grămadă de bannere sau reclame nefolositoare, cum vedem azi peste tot. Acesta e un element deosebit de important: o pagină web trebuie să se încarce repede și să ofere cititorului ceea ce caută, nu să-l încurce cu tot felul de afișe publicitare sau să îi îngreuneze accesul al conținutul dorit.

Mai departe, jucăriile sunt expuse fiecare în pagina ei separată, cu detalii despre produs, producător, preț șamd. De un real folos este faptul că World of Toys oferă utilizatorilor posibilitatea de a vota păpușa sau jucăria cumpărată, și afișează apoi acest scor ca un rating de la 0 la 5, sub formă vizuală. De exemplu, păpușa noastră are nota 4.6, ceea ce înseamnă că majoritatea celor care au achiziționat-o au fost mulțumiți sau foarte mulțumiți de ea. Acest lucru poate da încredere clienților.


Dar nu numai imaginile valorează cât o mie de cuvinte. Atunci când aveți la dispoziție, adăugați și un clip despre jucăria sau produsul în cauză. Cum este cel de mai sus, creat chiar de Monster High, firma ce produce aceste păpuși, renumită de altfel. Evident că un astfel de clip va încânta copiii care vizitează pagina cu jucării și le va trezi și mai mult interesul pentru ele.

Dacă vă place să scrieți, adăugați și un blog site-ului dvs. Nu în joacă, ci unul serios! Fiind creat pe un subdirector și nu subdomeniu, conținutul textual adăugat acolo va fi considerat ca făcând parte integrantă din site și îl va propulsa și mai mult în rezultatele motoarelor de căutare.

Bineînțeles însă, nimic nu poate compensa lipsa unor produse utile sau valoroase. În cazul nostru, păpușa pe care am prezentat-o face parte dintr-o colecție de jucării celebre, de succes pe plan mondial, iar prețul ei este unul acceptabil, astfel încât oricine să și-o poată permite. Mai ales că este un produs durabil, care-i va încânta pe copiii noștri pentru mult timp, spre deosebire de dulciurile pe care le cumpărăm pentru ei zilnic și care țin doar câteva ore, și pe care poate, dacă facem un calcul, dăm mai mulți bani în total.

Textul de mai sus pare că v-a convins să optați, ca și cumpărător, pentru o astfel de jucărie? Ei bine, ca și vânzător, puneți-l pe site. Sau pe blog. Explicați de ce și-ar dori cineva să cumpere produsul pe care-l vindeți, ce garanții oferiți la el, care este experiența cumpărătorului cu el...

Poate că acestea nu sunt singurele idei care vă pot aduce succesul pe net. Dar cu siguranță că ele pot avea o contribuție în acest sens.

Vreți să vedeți Pământul din spațiu?

În caz că n-ați auzit de Stația Spațială Internațională (International Space Station sau ISS în limba engleză), pe scurt, este vorba de o stație spațială experimentală, construită să poată servi drept spațiu de locuit, post de comandă pentru diverse operațiuni legate de cercetarea Pământului, port de întâlnire și acostare pentru nave spațiale mici și alte asemenea. Ansamblamentul orbitează la mică distanță în jurul planetei noastre, cu o viteză de peste 7,7 kilometri pe secundă.

Terra

Ei bine, de circa 7 zile (adică de la 30 aprilie anul curent) pe acea stație se desfășoară un proiect foarte interesant: HDEV (High Definition Earth Viewing sau Vedere de înaltă definiție asupra Pământului). Practic, pe unul din modulele ei au fost montate patru camere de filmat, în poziții diferite, la o temperatură și presiune controlată dar complet expuse radiaților cosmice. Experimentul vizează înțelegerea modului în care aceste radiații afectează echipamentele de filmat, astfel încât pe viitor să putem lua decizii optime cu privire la aparatura pe care-o trimitem în spațiu.

Acum, camerele respective nu stau pur și simplu. Ele filmează, iar fluxul video este transmis non-stop pe Pământ. Așa că atunci când am pus titlul articolului, nu v-am adresat o întrebare retorică sau teoretică. Ci una foarte practică, pentru că acum aveți ocazia să vedeți live pe Geek, via ustream, cum arată Terra privită „de sus”:


Deși toate camerele înregistrează, noi vedem doar prin una la un moment dat. Atunci când se comută pe semnalul de la altă cameră (lucru care se face foarte des), imaginea devine gri sau neagră pentru câteva secunde. De asemenea, cam jumătate din zi stația se află în partea întunecoasă a orbitei (adică Pâmântul se interpune între ea și Soare) și atunci imaginile din nou sunt întunecate. Altfel, mai ales când prindem o cameră într-un unghi foarte bun, imaginile sunt mirifice.

La ISS au pus umărul cinci agenții spațiale (din SUA, Rusia, Japonia, Canada și Europa) iar la amplasarea și designul camerelor au contribuit, într-un proiect deschis publicului, și elevi de liceu.

Mai multe detalii aici.

Goodbye Ethos, welcome Maverick

Titlul vine să vă anunțe că mi-am schimbat nick-ul cu care scriu pe bloguri. Sau pseudonimul, numiți-l cum vreți. De ce? Pentru că nick-ul Ethos fusese ales într-o conjunctură care între timp a expirat, sau mai bine zis din care am evoluat. Mi-a plăcut și a fost în acord cu ce am simțit și vrut să exprim în perioada care a trecut dar circumstanțele s-au schimbat, așa că acest nick nu se mai justifică.

Maverick

Mi-am schimbat și avatarul, care momentan e cel de mai sus, până eventual găsesc altul mai bun. Sau fac, pentru că vreau să mă apuc să învăț și ceva grafică. Alături de avatar, așa cum scriam mai devreme aici, mi-am schimbat și căsuțele de mail, și zilele ăstea voi afișa o nouă adresă la pagina de contact.

Voi continua evident să scriu pe acest blog, așa că-l puteți citi în continuare, doar că sub o altă combinație nick/avatar. De asemenea, o să-mi fac un nou cont de twitter. De ce? Pentru că pe cel de acum îl folosesc aproape exclusiv pentru a promova diverse articole (unde prin promovare înțelegem că cineva dorește să obțină niște beneficii SEO iar prin articole înțelegem advertoriale) și mi-e milă de cei 8 followers care s-au adunat între timp și pe care îi spamez. Așa că în scurt timp îmi veți putea da follow pe alt cont, unde voi scrie doar chestii interesante (cel puțin din punctul meu de vedere).

Cu proxima ocazie (asta depinzând și de timpul liber și alte activități) vreau să schimb și tema de pe blog și poate să-i aduc încă câteva modificări.

Sfaturi pentru optimizarea on-page

In momentul in care vorbim despre optimizare seo pentru un site, multi au impresia ca ne referim doar la crearea de backlink-uri. Asta e o conceptie gresita in ce priveste optimizarea. Ea se face in multe forme si moduri si unul din acele moduri il reprezinta si optimizarea on-page adica optimizarea paginilor site-ului in sine. In continuare vedem care sunt pasii esentiali de optimizare seo on-page.

Tehnologia anticipativă

Nu știu exact cum să-i zic, așa că am botezat-o anticipativă. Despre ce-i vorba? Mă gândeam, apropo de clipul cu Larry Page din articolul trecut, la felul în care se încearcă realizarea unui profil de utilizator pentru fiecare dintre noi, cu scopul declarat ca mașinile să ne servească mai bine. O simplă căutare pe Google după un anumit cuvânt poate însemna multe lucruri, în funcție de cine suntem noi, de context, capacitățile intelectuale sau afinitățile pe care le avem. De unde să știe motorul de căutare ce ne dorim de fapt, spre deosebire de alții care caută același cuvânt dar își doresc cu totul altceva, astfel încât să ne servească cât mai bine?

În viața reală acest lucru poate constitui un excelent avantaj. A fi capabil să ghicești de exemplu dorințele iubitei, iubitului sau partenerului tău de viață, și apoi să i le împlinești. La modul general, a putea intui ce doresc ceilalți de la tine îți poate deschide nenumărate uși, ajutându-te în viață. Pentru că atunci tu vei știi cum să te comporți în diverse situații, vei știi ce cuvinte are nevoie șeful tău să audă de la tine, practic vei fructifica la maxim fiecare moment prin care vei trece.

fantezie sexuală

Imaginați-vă acum asta și pe net. Să zicem de exemplu că intrați pe un magazin destinat adulților, cum este sexshop-deluxe.ro. Evident, unul virtual (online). În acel magazin găsiți diferite produse erotice, de forme și mărimi diferite, la prețuri mai mari sau mai mici, pentru bărbați sau pentru femei, răspunzând unei fantezii sau alteia etc. Va trebui însă să căutați până găsiți exact obiectul care se potrivește cu fantasma voastră erotică, sau poate nu-l veți găsi. Cum ar fi dacă magazinul ar știi în avans sau ar putea anticipa ce vă doriți de la o astfel de jucărie, și v-ar prezenta de îndată ce ați intrat pe site o ofertă personalizată, adaptată la așteptările dvs?

Sau, să zicem că sunteți bărbat și intrați pe un site cu poze și materiale incitante. Cum ar fi dacă acel site ar putea să deducă cumva ce preferințe aveți, ce fel de dimensiuni vă atrag (poate vă plac busturile mai proeminente sau fetele mai puțin slabe), dacă vreți să vedeți un filmuleț pornografic sau niște nuduri artistice, dacă sunteți heterosexual sau nu etc, și v-ar oferi poze/filme/materiale/produse în acord cu aceste preferințe ale dvs? Un astfel de site ar reporta, evident, un mare succes. La rândul dvs, ați fi servit mult mai repede și mai eficient, în sensul că ați găsi de la bun început exact lucrurile pe care le căutați și care vă fascinează.

Am dat exemplul cu sexualitatea, dar poate că nu-i cel mai bun. Deoarece impulsul sexual e atât de puternic în om, încât o fată cu sânii dezgoliți va atrage imediat privirile bărbaților, indiferent că e blondă sau brunetă, mai slabă sau mai plinuță etc. Dar cred că ați înțeles unde bat, și cred că puteți extrapola ușor și la alte domenii, fără legătură cu erotismul. Însă erosul este semnificativ aici, pentru că e un subiect sensibil, apropo de compromiterea datelor personale.

Deci ar fi util și avantajos. Dar cât de sigur? O femeie care își dorește în secret lanțuri, cătușe și un stăpân dominant, pentru că are astfel de fantezii, va găsi mult mai repede jucării sexuale pentru nevoile ei. Dar cum s-ar simți dacă vecinul și vecina ar afla, de exemplu datorită unor găuri de securitate, despre fanteziile ei secrete? Sau dacă aceste date ar ajunge pe mâna diverselor guverne, companii, agenții și advertizeri, care nu dau doi bani pe respectarea a ceea ce englezii numesc privacy?

Întrebări la care încă nu avem un răspuns.

Larry Page la TED

Un clip de luna trecută cu Larry Page, co-fondatorul Google (foto mai jos). Un Larry Page răgușit.


Prima parte, cam până pe la minutul 9, este foarte interesantă. Mai departe, și anume de unde încep întrebările incomode, despre securitate și confidențialitate, o cam dă la scăldat. Și cam puteți deduce din acest clip direcția în care se îndreaptă Google vivazi de aceste subiecte. Din păcate.

Larry Page

Un proiect intrat în uitare

Cu circa 5 luni în urmă, anunțam preocuparea mea vizavi de o modalitate de a face bani primind SMS-uri, respectiv VivaSMS. Scriam atunci că mă voi ocupa de acest site, voi încerca să-l cresc, să scriu des pe el, să îl urc în rezultatele motoarelor de căutare și să-i aduc vizitatori. Asta, bineînțeles, în paralel cu preocuparea de a-mi forma o rețea sau echipă cu care să fac bani, pentru că în VivaSMS echipa este cuvântul cheie.

Au trecut, cum ziceam, 5 luni de atunci și ia ghiciți cât de mult m-am ținut de „promisiune” în tot acest timp? Ați ghicit. Prins cu altele, și cu altele peste ele, am lăsat proiectul pe o linie moartă. Amintindu-mi de subiect, zilele trecute m-am gândit să închid site-ul, nu neapărat la modul propriu, dar să-l scot definitiv din sertărașele minții mele și să scriu un anunț corespunzător, cum că inițiativa nu a avut succes.

proiecte

Totuși, tot zilele trecute, și astăzi a doua oară, am primit un mesaj cum că un nou utilizator s-a înscris în echipa mea. Echipă care actualmente a ajuns la 173 de oameni, dintre care 50 înscriși direct de mine sau pe linkul meu. Avantajele sistemului cu referal pe mai multe nivele! Am intrat și pe pagina lor de Facebook, unde văd că e activitate aproape zilnic. Ceea ce înseamnă că sistemul e departe de a fi mort. Da, nu se primesc SMS-uri. Eu unul n-am primit, iar echipa a cumulat vreo câteva zeci. Dar lucrurile nu au murit, așa cum se gândeau unii. Sunt înclinat să cred că unii advertizeri comandă publicitate, dar în număr mic, iar ea se aplică doar anumitor profiluri. Deci nu e vorba de țeapă, mai ales că înscrierea nu costă nimic dar oferă multiple avantaje.

Dacă ar fi să găsesc o modalitate cât mai bună de a descrie VivaSMS în faza actuală, aș spune că-i o mașină care se chinuie s-o ia din loc, doar că încă n-a prins viteză. Șoferul tot încearcă, apasă pe pedală, de aproape un an, și faptul că nu s-a oprit înseamnă că are un motor care toarce în spate, nu o cutie de carton. Dar încă n-a luat-o din loc, din cauza inerției și a lanțurilor care o țineau legată. Însă avem un motor sub capotă și avem un șofer hotărât, și câțiva centimetri în plus pe zi. Și nu-i exclus să o vedem, într-una din aceste zile, luând viteză.

Motiv pentru care nu renunț. Și vă sfătuiesc să nu renunțați nici voi, dacă sunteți înscriși. Iar dacă nu, să vă înscrieți. În echipă la mine, evident!

Comentarii

ZeList

Arhivă